Budowa obwodnicy m. Frampol w ciągu DK nr 74 Janów Lubelski - granica państwa
Inwestycja jest zlokalizowana w południowej części województwa lubelskiego. Przebiega przez gminę Dzwola i gminę Frampol. Obwodnica włącza się w drogę krajową nr 74. Jej długość wynosi 4,3 kilometra. Po wybudowaniu stała się drogą krajową o klasie technicznej GP (droga główna ruchu przyśpieszonego). Obwodnica przyczyniła się do usprawnienia ruchu tranzytowego. Przed przebudową tranzyt po drodze krajowej nr 74 relacji: Janów Lubelski – Frampol – Szczebrzeszyn – Zamość – Hrubieszów w powiązaniu z drogą wojewódzką nr 835 odbywał się przez centrum miejscowości Frampol. Obwodnica zmniejszyła też wypadki i kolizje drogowe w mieście.
Zakres projektu
Budowa obwodnicy Frampola obejmujmowała:
-
Budowę obwodnicy północnej miasta Frampol w ciągu drogi krajowej nr 74;
-
Przebudowę dróg bocznych innej kategorii;
-
Budowę włączeń istniejących drogi krajowej nr 74 oraz przełożenia drogi powiatowej nr 290L;
-
Budowę przejazdu drogowego nad drogą gminną (kl. L) w km 1+863,10;
-
Budowę skrzyżowań;
-
Wykonanie systemu odwodnienia;
-
Budowę wjazdów publicznych i indywidualnych;
-
Budowę dróg dojazdowych;
-
Budowę ciągów pieszo-rowerowych oraz pieszo-jezdnego przy rondzie;
-
Budowę obiektów inżynierskich (przepusty);
-
Budowę ekranu akustycznego w okolicy ronda;
-
Oznakowanie i wprowadzenie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego;
-
Usunięcie kolizji (zabezpieczenie) z urządzeniami obcymi uzbrojenia terenu;
-
Budowa oświetlenia skrzyżowań w km 0+855,25; w km 2+712,50; w km 3+713,00;
-
Wyręb drzew kolidujących z projektowaną budową;
-
Nasadzenie nowych drzew i krzewów;
-
Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego z zastosowaniem elementów.
Cele projektu
Do głównych celów projektu należało:
-
Dostosowanie drogi nr 74 do parametrów i standardów Unii Europejskiej – nowa obwodnica miasta Frampol dostosowana będzie do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Droga krajowa nr 74 obsługuje ruch tranzytowy zmierzający do Drogowego Przejścia Granicznego (DPG) w Zosinie na granicy polsko-ukraińskiej i ruch ciężarowy w kierunku DPG w Hrebennem;
-
Udrożnienie ciągu drogi krajowej nr 74 poprzez przejęcie ruchu tranzytowego, aktualnie przechodzącego ulicami miasta;
-
Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego i zwiększenie sieci dróg lokalnych przez wykonanie dróg dojazdowych;
-
Poprawa powiązań z krajowym i międzynarodowym układem transportowym.
Spodziewane rezultaty
-
Zwiększenie dostępu regionu do dróg krajowych i korytarzy transportowych Europejskiej Sieci Transportowej TEN-T oraz do obszarów nadgranicznych. Droga krajowa nr 74 jest ważnym szlakiem regionalnym i krajowym, który przebiega przez tereny południowe województwa, prowadząc ruch drogowy do przejścia granicznego w Zosinie oraz pośrednio do Hrebennego;
-
Poprawa powiązań obszarów nadgranicznych z sąsiadującymi państwami (Ukraina, Białoruś) i regionami w Polsce;
-
Poprawa warunków do rozwoju społeczno-gospodarczego regionu.
Źródło zdjęć: Strona projektu
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.