Budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia A8
Ogólny opis rzeczowy – Przedmiotem projektu była budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia A8 o długości 35,41 km ( w tym 21,97 km na parametrach autostrady). Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa dolnośląskiego, powiatu wrocławskiego i trzebnickiego. Autostrada A8 na odcinku obwodnicy Wrocławia stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w dodatkowym korytarzu paneuropejskim sieci TEN-T powstałym na podbudowie już nieobowiązującej (od 2004 r.) sieci TINA (Wrocław – Łódź), tworząc połączenie przez terytorium Polski krajów Europy Środkowej z krajami leżącymi po wschodniej stronie naszej granicy z Republiką Białorusi. Realizacja projektu miała na celu stworzenie bezpiecznego odcinka autostrady A8, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym i w połączeniach pomiędzy miastami regionu i kraju oraz poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu i komfort życia mieszkańców Wrocławia. Projekt wpisuje się w cele szczegółowe VI osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, realizuje także wytyczne 1.1.1 Strategicznych Wytycznych Wspólnoty, powtórzone w Narodowych Strategicznych Ramach Odniesienia na lata 2007-2013 – rozszerzenie i poprawa infrastruktury transportowej.
Przedmiotem Projektu była budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8 o całkowitej długości 35,413 km, na którą składa się:
- odcinek o długości 21,969 km na parametrach autostrady w ciągu A8,
- łącznik Kobierzyce o długości 2,489 km na parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego,
- odcinek o długości 4,796 km na parametrach drogi ekspresowej na przedłużeniu łącznika Kobierzyce.
- droga ekspresowa o długości 0,498 km w węźle „Pawłowice”,
- łącznik Długołęka o długości 5,661 km na parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego.
Celem Projektu było:
- stworzenie bezpiecznego odcinka autostradowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjnej Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
- poprawa przepustowości i usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w przedmiotowym korytarzu transportowym,
- zwiększenie poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego,
- usprawnienie ruchu turystycznego i rekreacyjnego w regionie,
- dostosowanie parametrów techniczno – użytkowych korytarza transportowego do prognozowanego poziomu ruchu,
- wyniesienie ruchu tranzytowego poza zurbanizowany obszar Wrocławia, a co za tym idzie poprawa warunków życia miejskiej zabudowy sąsiadującej z zastępowaną dk nr 8,
- poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych Obszaru Metropolitarnego Wrocławia oraz województwa dolnośląskiego poprzez odpowiednie skomunikowanie przedmiotowej trasy z pozostałą siecią drogową,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego i granice państwa,
- dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klas „A” i „S”.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.