Przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera
Przedmiotem projektu była przebudowa jednego z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w Poznaniu, czyli odcinka ulicy Roosevelta od Mostu Dworcowego do Mostu Teatralnego wraz z Mostem Uniwersyteckim. Obiekty znajdują się w centrum miasta i stanowią centralny punkt w sieci komunikacji miejskiej dziennej.
Rondo Kaponiera stanowi element I ramy komunikacyjnej miasta i jest największym węzłem komunikacyjnym w mieście. Koncentruje się tu wiele linii tramwajowych i autobusowych. Rondo jest głównym węzłem łączącym centrum miasta ze Stadionem Miejskim, lotniskiem oraz Dworcem Głównym. Jest to miejsce rozprowadzające potoki pasażerskie w różne rejony Poznania.
Zakres inwestycji objął m.in:
- przebudowę przejść podziemnych w obrębie Ronda Kaponiera (poziom „-1”) oraz wyposażenie ich w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych ruchowo (windy, schody ruchome), a także budowę parkingu na poziomie „-1” i„-2”,
- dostosowanie przystanków tramwajowych znajdujących się na poziomie „0” do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- wdrożenie elementów monitoringu wizyjnego poprawiającego bezpieczeństwo pasażerów,
- budowę wspólnych przystanków tramwajowo-autobusowych,
- przebudowę konstrukcji wsporczej ul. Roosevelta,
- rozbiórkę i budowę konstrukcji Mostu Uniwersyteckiego w ciągu ul. Św. Marcina w Poznaniu,
- budowę obiektu kubaturowego PST.
Rzeczowa realizacja inwestycji zakończyła się w 2016 roku.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.