Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku
Umowa o dofinansowanie Projektu pn.: „Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku” została podpisana w dniu 5 kwietnia 2017 roku w Warszawie.
W dniu 5 marca 2018 r. zawarto umowę na realizację zadania z Budimex S.A. Termin realizacji rzeczowej, zgodnie z umową z Wykonawcą: 30.06.2021.
Zakres projektu
Projekt realizowany jest na terenie Miasta Gdańska. Inwestycja jest ostatnim etapem przebudowy Traktu św. Wojciecha, elementem docelowego układu drogowego w ciągu drogi krajowej 91 dochodzącej do portu morskiego (Nowego Portu) i łączącej Pomorze z południem kraju, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta
Projekt zakłada przebudowę ciągu Traktu św. Wojciecha od ul. Toruńskiej do ul. Zaroślak z przejściem nad torami PKP, które zostanie poprowadzone dwoma nowymi wiaduktami łukowymi. Na każdym z obiektów inżynierskich będzie dwupasowa jezdnia z dodatkowym pasem dla autobusów. Pierwszy wiadukt powstał po stronie budynków istniejących przy ul. Okopowej w Gdańsku, a drugi zostanie wybudowany w miejsce obecnie istniejącego ponad 50-letniego wiaduktu.
Przedsięwzięcie obejmuje następujące roboty:- rozbiórka istniejącego wiaduktu i budowa nowych wiaduktów drogowych w ciągu ulicy Trakt św. Wojciecha o nośności drogi 115 kN/oś,- przebudowa odcinka ulicy Trakt św. Wojciecha, Okopowej, Zaroślak, Toruńskiej,- przebudowa skrzyżowania ulic Trakt św. Wojciecha – Okopowa – Toruńska oraz ulic Trakt św. Wojciecha – Zaroślak,- przebudowa układu drogowego wokół Baszty Białej,- budowa odcinka ulicy Nowe Podwale Grodzkie w kierunku ul. Augustyńskiego,- budowa mostu nad Kanałem Raduni (połączenie ul. Zaroślak z Traktem św. Wojciecha),- budowa murów oporowych,- budowa i przebudowa uzbrojenia podziemnego,
– zakup i montaż urządzeń dla monitoringu wizyjnego
Cele projektu
Głównym celem projektu jest zwiększenie dostępności transportowej Gdańska i portu morskiego w Gdańsku.
Oczekiwane rezultaty projektu
W wyniku realizacji Projektu założono następujące efekty:
- wzrost średniej prędkości oraz skrócenie średniego czasu podróży w transporcie indywidualnym,
- poprawa warunków ruchu w obszarze śródmiejskim Gdańska,
- poprawa płynności ruchu na wiadukcie Biskupia Górka i na drogach dojazdowych do niego,
- zmniejszenie uciążliwości akustycznej i zanieczyszczeń w rejonie zabudowy mieszkaniowej wzdłuż Traktu św. Wojciecha,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na Trakcie św. Wojciecha,
- usprawnienie połączenia komunikacyjnego z ważnymi celami podróży (port morski, zakłady pracy, szkoły, obiekty użyteczności publicznej itp.),
- umożliwienie przedłużenia linii kolejowej 250 do Pruszcza Gdańskiego
Jednostką Realizującą Projekt, działającą jako Zamawiający w imieniu Gminy Miasta Gdańska, jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
*Załączone materiały zdjęciowe otrzymano z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (zdjęcia wykonano marzec/kwiecień 2020 r.).
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.