Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku
Umowa o dofinansowanie Projektu pn.: „Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku” została podpisana w dniu 5 kwietnia 2017 roku w Warszawie.
W dniu 5 marca 2018 r. zawarto umowę na realizację zadania z Budimex S.A. Termin realizacji rzeczowej, zgodnie z umową z Wykonawcą: 30.06.2021.
Zakres projektu
Projekt realizowany jest na terenie Miasta Gdańska. Inwestycja jest ostatnim etapem przebudowy Traktu św. Wojciecha, elementem docelowego układu drogowego w ciągu drogi krajowej 91 dochodzącej do portu morskiego (Nowego Portu) i łączącej Pomorze z południem kraju, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta
Projekt zakłada przebudowę ciągu Traktu św. Wojciecha od ul. Toruńskiej do ul. Zaroślak z przejściem nad torami PKP, które zostanie poprowadzone dwoma nowymi wiaduktami łukowymi. Na każdym z obiektów inżynierskich będzie dwupasowa jezdnia z dodatkowym pasem dla autobusów. Pierwszy wiadukt powstał po stronie budynków istniejących przy ul. Okopowej w Gdańsku, a drugi zostanie wybudowany w miejsce obecnie istniejącego ponad 50-letniego wiaduktu.
Przedsięwzięcie obejmuje następujące roboty:- rozbiórka istniejącego wiaduktu i budowa nowych wiaduktów drogowych w ciągu ulicy Trakt św. Wojciecha o nośności drogi 115 kN/oś,- przebudowa odcinka ulicy Trakt św. Wojciecha, Okopowej, Zaroślak, Toruńskiej,- przebudowa skrzyżowania ulic Trakt św. Wojciecha – Okopowa – Toruńska oraz ulic Trakt św. Wojciecha – Zaroślak,- przebudowa układu drogowego wokół Baszty Białej,- budowa odcinka ulicy Nowe Podwale Grodzkie w kierunku ul. Augustyńskiego,- budowa mostu nad Kanałem Raduni (połączenie ul. Zaroślak z Traktem św. Wojciecha),- budowa murów oporowych,- budowa i przebudowa uzbrojenia podziemnego,
– zakup i montaż urządzeń dla monitoringu wizyjnego
Cele projektu
Głównym celem projektu jest zwiększenie dostępności transportowej Gdańska i portu morskiego w Gdańsku.
Oczekiwane rezultaty projektu
W wyniku realizacji Projektu założono następujące efekty:
- wzrost średniej prędkości oraz skrócenie średniego czasu podróży w transporcie indywidualnym,
- poprawa warunków ruchu w obszarze śródmiejskim Gdańska,
- poprawa płynności ruchu na wiadukcie Biskupia Górka i na drogach dojazdowych do niego,
- zmniejszenie uciążliwości akustycznej i zanieczyszczeń w rejonie zabudowy mieszkaniowej wzdłuż Traktu św. Wojciecha,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na Trakcie św. Wojciecha,
- usprawnienie połączenia komunikacyjnego z ważnymi celami podróży (port morski, zakłady pracy, szkoły, obiekty użyteczności publicznej itp.),
- umożliwienie przedłużenia linii kolejowej 250 do Pruszcza Gdańskiego
Jednostką Realizującą Projekt, działającą jako Zamawiający w imieniu Gminy Miasta Gdańska, jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
*Załączone materiały zdjęciowe otrzymano z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (zdjęcia wykonano marzec/kwiecień 2020 r.).
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.