Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu- Etap III A
Głównym celem Projektu jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego w zachodnich i południowo – wschodnich obszarach miejskich Wrocławia. Realizacja celu głównego będzie możliwa do osiągnięcia dzięki wyznaczeniu korelujących z nim celów szczegółowych oraz odpowiedniego zakresu zadań. Do celów szczegółowych Projektu zaliczyć można:
- zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego,
- poprawę płynności ruchu,
- poprawę bezpieczeństwa pasażerów, pieszych i rowerzystów,
- ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.
Zakres projektu obejmuje realizację dwóch zadań dotyczących budowy nowych odcinków trasy tramwajowej: Zadanie 1 – Budowa trasy tramwajowej w ul. Hubskiej na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej we Wrocławiu o długości 0,9 km. W ramach zadania nr 1 zostanie wykonana:
- budowa torowiska tramwajowego w osi jezdni ul. Hubskiej o długości 0,9 km wraz z rozjazdami i niezbędną infrastrukturą techniczną: przystankami, siecią trakcyjną, oświetleniem przystanków, tablicami. Dokonana zostanie również przebudowa istniejącego torowiska w ul. Pułaskiego na odcinku od ul. Hubskiej do ul. Małachowskiego. Nowe torowisko będzie stanowić kontynuację istniejącej trasy tramwajowej,
- przebudowa układu drogowego ulicy Hubskiej (od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej) w zakresie niezbędnym dla funkcjonowania nowej drogi po wybudowaniu torowiska, w tym m.in.: budowa i przebudowa chodników, przejść dla pieszych, dróg i przejazdów rowerowych, oświetlenia ulicznego, odwodnienia, etc.;
- rozbudowa systemu sterowania ruchem ITS w tym m.in. instalację tablic DIP i innych urządzeń włączonych do poszczególnych podsystemów ITS.
Zadanie 2 – Budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej – Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły) o długości 3,8 km. W ramach zadania inwestycyjnego nr 2 zostanie wykonany następujący zakres prac:
- budowa linii tramwajowej wzdłuż Popowickiej – Starogroblowej – Długiej we Wrocławiu (od ul. Milenijnej do ul. W. Jagiełły) wraz z rozjazdami oraz niezbędną infrastrukturą techniczną, tj. przystankami, siecią trakcyjną, sygnalizacją świetlną, tablicami informacyjnymi, oświetleniem przystanków itp. oraz budowa stacji prostownikowej „Szczepin” i rozbudowa istniejących stacji prostownikowych „Milenijna” i „Cybulskiego”,
- przebudowa układu drogowego w zakresie niezbędnym dla funkcjonowania nowej trasy po wybudowaniu linii tramwajowej, w tym m.in.: przebudowa nawierzchni jezdni, budowa chodników, przejść dla pieszych, dróg i przejazdów rowerowych, miejsc postojowych, ekranów akustycznych oświetlenia ulicznego, odwonienia, etc.,
- przebudowa budynku przy ul. Długiej 49 we Wrocławiu i elementów zagospodarowania terenu kolidujących z budową trasy tramwajowej,
- rozbudowa sieci kanalizacji tramwajowej MTKK.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.