Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Zachowanie i rozwój dziedzictwa kulturowego poprzez prace remontowo-konserwatorskie przy zabytkowym budynku starej plebanii w m. Kraczkowa

kategoria
nazwa beneficjenta
PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA P.W. ŚW. MIKOŁAJA BISKUPA W KRACZKOWEJ
wartość projektu
2 063 900,44 zł
dofinansowanie z UE
1 572 826,61 zł
Województwo
podkarpackie
Powiat
łańcucki
program
Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020
działanie
4.4. Kultura
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Budynek plebanii będący przedmiotem projektu został wybud. w 1896 roku i pełnił swoją funkcję do 1983 roku, kiedy to została wzniesiona nowa plebania. Od tej pory pełnił okresowo różne funkcje pomocnicze dla zespołu kościelnego w Kraczkowej.Właścicielem budynku starej plebani jest Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Mikołaja Biskupa w Kraczkowej. Obiekt został wpisany do rejestru zabytków nieruchomych województwa podkarpackiego pod numerem rejestru A – 904 (rejestr prowadzony jest przez Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemyślu) decyzją z dnia 24.09.2012 r.W celu zachowania wartości historycznej zabytkowego obiektu, konieczne jest prac budowlanych w zakresie: A) wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, B) wykonana nią nowych izolacji poziomych i pionowych w zakresie ścian zewnętrznych i wewnętrznych parteru i piwnic, C) wykonania nowego dachu w konstrukcji drewnianej, D) wykonania nowego stropu nad częścią parterową, E) przeprowadzenie wewnętrznych prac rozbiórkowych, ziemnych i murowych, F) modernizacja i przebudowa wszystkich instalacji, G) roboty wykończeniowe wewnętrzne, H) prace konserwatorsko – renowacyjne przy elewacji budynku.W wyniku realizacji prac związanych przebudową obiektu ulegnie zmianie powierzchnia użytkowa budynku (z 387,97 m2 zwiększy się do 470,57 m2). Ponadto w ramach projektu zakłada się: A) wykonanie drenażu wokół budynku „starej plebani” oraz poszerzenie drogi wewnętrznej, jej utwardzenie oraz wykonanie chodnika wokół budynku plebanii, B) wprowadzenie elementów małej architektury (ławki, tablice informacyjne o zabytkowym obiekcie, kosze na śmieci, stojaki na rowery), C) wykonanie oświetlenia zewnętrznego elewacji budynku w celu jego odpowiedniego wyeksponowania.Projekt przewiduje również prace mające na celu udostępnianie zabytku dla osób niepełnosprawnych.Ponadto po zakończeniu realizacji projektu Wnioskodawca zamierza stworzyć w obiekcie miejsce (muzeum – izbę pamięci) poświęcone pamięci Świętego Jana Pawła II.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.