Budowa Trasy N-S w Rudzie Ślaskiej łączącej Drogową Trasę Średnicową z Autostradą A4 - etap I
Milion ton ziemi i kruszywa oraz 2 tys. m³ betonu i ponad 200 ton stali – to zasoby, które były potrzebne do wybudowania najnowszego odcinka trasy N-S wraz z wiaduktem. Projekt był kontynuacją drogowego przedsięwzięcia, które rozpoczęło się jeszcze w perspektywie finansowej 2007-2013. Wówczas z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego dofinansowaliśmy pierwszy odcinek powstającej w Rudzie Śląskiej trasy, która docelowo ma połączyć dwie najbardziej strategiczne drogi w regionie – autostradę A4 z Drogową Trasą Średnicową. Cel zostanie zrealizowany w momencie ukończenia II etapu projektu.Dlaczego podjęto się realizacji projektu? Przez Rudę Śląską przebiegają dwie ważne drogi – autostrada A4 i Drogowa Trasa Średnicowa. Ich połączenie w postaci trasy N-S pozwoli optymalnie wykorzystać położenie miasta, udostępniając doskonale skomunikowane tereny inwestycyjne. Równie istotne jest odciążenie ulicy 1 Maja, czyli drogi wojewódzkiej nr 925, przebiegającej w znacznej części w zwartej zabudowie. Realizacja projektu ma się przyczynić do zwiększenia przepustowości ul. 1 Maja, ale i poprawy jakości życia tamtejszych mieszkańców. Co udało się zrealizować? W ramach projektu powstały dwa odcinki trasy N-S, łącznie 2,4 km od ul. 1 Maja do ul. Bukowej (I odcinek) i od ul. Bukowej do ul. Kokota (II odcinek). Ponadto inwestycja obięła budowę dwupoziomowego węzła z ul. Kokota, drogi dojazdowej do ogródków działkowych, chodników, ścieżek rowerowych, elementów systemu odwodnienia, a także przebudowę odcinka ul. Kokota oraz wlotu i odcinka ulicy Wideckiego, oświetlenie trasy, węzła, chodników i ścieżek rowerowych, wykonanie barier ochronnych oraz oznakowania pionowego i poziomego, a także nasadzenia drzew i krzewów. Przebudowane zostały też istniejące sieci infrastruktury technicznej – wodociągowa, kanalizacyjna, gazowa, elektro-energetyczne i telekomunikacyjne.Kto skorzysta z efektów projektu?
- kierowcy korzystajacy z DTŚ i autostrady A4,
- potencjalni inwestorzy,
- mieszkańcy budynków przy ul. 1 Maja (DW 925),
- mieszkańcy Rudy Śląskiej i miast ościennych oraz turyści odwiedzający województwo śląskie.
Jakie są główne korzyści projektu?
- podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej terenów położonych
w ciągu ul. 1 Maja i trasy N-S, - skrócenie czasu przejazdu pomiędzy północnymi i południowymi dzielnicami miasta oraz ul. 1 Maja,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu na ul. 1 Maja,
- poprawa komfortu życia mieszkańców budynków przy ul. 1 Maja,
- zwiększenie przepustowości DW 925 na kierunku północ – południe,
- zwiększenie dostępności DTŚ i autostrady A4.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.