Budowa, modernizacja przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF
Projekt polegał na budowie/przebudowie/rozbudowie zespołów przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF oraz przebudowie/rozbudowie ul. Żeglarskiej wraz z mostem, a także ul. Franczaka „Lalka” w zakresie budowy chodnika i ścieżki rowerowej.
Zaplanowane w projekcie zadania, które zrealizowano to budowa:
- węzłów i przystanków przesiadkowych,
- parkingów,
- stacji do ładowania autobusów elektrycznych, pozwolą na osiągnięcie celu głównego, tj. rozwoju i usprawnienia systemu komunikacyjnego w obszarze LOF.
Realizacja projektu pozwoliła na zwiększenie konkurencyjności transportu zbiorowego w stosunku do indywidualnego.
Czynniki, które wpłynęły na zwiększenie atrakcyjności transportu zbiorowego:
- skrócenie czasu przejazdu,
- niezawodność odbywania podróży,
- bezpieczeństwo oraz dostępność dla osób z niepełnosprawnych.
Projekt znacząco wspiera rozwój komunikacji publicznej zapewniającej dojazd dla mieszkańców Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego do/z:
- szkół
- pracy
- urzędów
Produktami projektu są:
- nowe 6 węzłów przesiadkowych,
- 4 obiekty Park&Ride,
- 5 obiektów Bike&Ride,
- 134 miejsca postojowe w obiektach P&R, w tym 9 miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w obiektach P&R,
- 50 stanowisk postojowych w obiektach B&R,
- 17 obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- 262 energooszczędnych punktów świetlnych.
Usprawnienie transportu publicznego wpłynęło na zmniejszenie emisji CO2.
Z efektów realizacji projektu korzystać będą mieszkańcy miasta i Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz osoby przybywające do Lublina, m.in. studenci, mieszkańcy województwa i regionu, turyści i inwestorzy.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.