Przebudowa ul. Konopnickiej z budową wydzielonych pasów dla komunikacji zbiorowej
Przedmiotem projektu była przebudowa ul. Konopnickiej w Krakowie, na odcinku od tuneli pod Rondem Grunwaldzkim do Mostu Dębnickiego w ciągu drogi krajowej numer 4 wraz z wymaganą przebudową Infrastruktury technicznej.
W ramach projektu przebudowany został:
- odcinek od tuneli pod Rondem Grunwaldzkim do mostu Dębnickiego w ciągu drogi krajowej numer 4 o długości około 0,65 km,
- nawierzchnia jezdni w ramach istniejącego pasa drogowego.
Przebudowa drogi polegała na:
- wydzieleniu 2 pasów ruchu dla komunikacji zbiorowej,
- przebudowie 2 zatok autobusowych,
- modernizacji 3 wjazdów z ul. Konopnickiej na ul. Sandomierską i Zamkową,
- wykonaniu korekty przebiegu niwelety obu jezdni na odcinku tunelowym,
- wykonaniu wzmocnienia konstrukcji istniejących jezdni,
- wykonaniu chodników z płyt betonowych oraz nawierzchni jezdni i ścieżek rowerowych jako bitumiczne,
- wybudowaniu 2 pochylni dla osób niepełnosprawnych.
Przebudowie uległa również istniejąca infrastruktura techniczna kolidująca, która znajdowała się pod jezdnią, w tym: sieć teletechniczna, kanalizacyjna, sygnalizacja świetlna, gazowa, energetyczna i oświetleniowa.
Poprawa jakości lokalnej infrastruktury transportowej, głównie w zakresie transportu zbiorowego, jaka jest efektem realizacji niniejszego projektu, przyczyniła się do osiągnięcia następujących celów:
- skrócenie czasu przejazdu na przebudowanym odcinku – przedmiotowa inwestycja spowodowała, że pojazdy komunikacji miejskiej uzyskały osobny pas. Pozwoliło to na szybsze pokonywanie tras między przystankami, bez konieczności uczestniczenia w „zastojach” występujących w godzinach szczytu,
- zwiększenie udziału transportu zbiorowego na terenie aglomeracji Krakowskiej poprzez zwiększenie jego atrakcyjności – szybkość i tańsze użytkowanie,
- usprawnienie i integracja komunikacji transportowej, na obszarze objętym inwestycją,
- poprawa standardu przejazdu i komfortu podróży dla pasażerów transportu publicznego,
- usprawnienie połączeń komunikacyjnych z najważniejszymi punktami użyteczności publicznej, tj. zakładami pracy, ważniejszymi instytucjami, szkołami, placówkami leczniczymi, kościołami – znajdującymi się w pobliżu przebudowywanego odcinka drogi, co przyczynia się do podniesienia komfortu życia mieszkańców,
- wzrost dostępności infrastruktury publicznej dla ludności z małych miast i wsi w tym osób niepełnosprawnych,
- zapewnienie mieszkańcom miasta właściwych warunków w zakresie dostępności do infrastruktury drogowej.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.