Projektowanie uniwersalne jako sposób na tworzenie warunków do edukacji włączającej
Wnioskodawcą jest MWSLiT we Wrocławiu uczelnia wyższa stale poszerzająca swoją ofertę dydaktyczną. Rosnący odsetek absolwentów, wkraczających na rynek pracy, na którym obecność osób z OzN, osób starszych i osób wykluczonych społecznie, stwarza konieczność dostosowania obowiązkowych programów nauczania na kier. logistyka i transport w MWSLiT we Wrocławiu uwzględniających projektowanie uniwersalne. Zaangażowanie uczelni w proj. diagnozujące sytuację os. niepełnosprawnych (ankiety przeprowadzone przez Pełnomocnika ds.OzN), wpłynęły na decyzję o realizacji niniejszego proj. przez Wnioskodawcę. Celem projektu jest podniesienie kompetencji i kształtowanie wiedzy o projektowaniu uniwersalnym min. 800 studentów oraz min. 6 przedstawicieli kadry dydaktycznej. W ramach projektu kadra dydaktyczna weźmie udział w cyklu specjalistycznych szkoleń. Ponadto Wnioskodawca poprzez realizację projektu kompleksowo opracuje i wdroży trzy przedmioty w programie studiów na kierunkach logistyka i transport na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, także w języku angielskim w MWSLiT we Wrocławiu w latach 2020-2023. Realizowane zajęcia wdrożone w ramach projektu zapewniają wysoką jakość kształcenia i wyposażają absolwentów w kompetencje z zakresu projektowania uniwersalnego. Wnioskodawca dąży do jak najlepszego zapewnienia najwyższej jakości realizacji projektu, w związku z tym do współpracy zaprosił ekspertów-podmiot działający na rzecz osób z niepełnosprawnościami Fundacją Polska Bez Barier.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.