The title of the project
Zintegorwany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap I
category
Name of the beneficiary
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A.
Project value
254 776 688,50 zł
Co-financing from the EU
100 144 992,90 zł
Voivodeship
małopolskie
County
m. Kraków
program
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
action
1.6. Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2004 - 2006
Umowa o dofinansowanie projektu pn: Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – I etap, podpisana została 18 października 2005 r. i obejmowała następujące działania:
- Przebudowa ul. Lubicz i ul. Rakowieckiej oraz odrestaurowanie murów oporowych wzdłużul. Lubicz. Prace polegały na wymianie nawierzchni jezdni oraz modernizację 4 km linii tramwajowej i sieci trakcyjnej. W efekcie tej inwestycji poprawiło się bezpieczeństwo i komfort podróżowania komunikacją miejską. W grudniu 2006 roku zakończono także remont wiaduktu kolejowego murów oporowych przy ul. Lubicz w Krakowie. Za przeprowadzenie tej inwestycji przywracającej wysokie walory architektoniczne i artystyczne obiektu, w kwietniu 2007 roku MPK S.A. w Krakowie zostało laureatem nagrody w konkursie Generalnego Konserwatora Zabytków „Zabytek Zadbany”.
- Przebudowa linii tramwajowej od pętli Kamienna do pętli Krowodrza Górka oraz jej przystosowanie do parametrów Krakowskiego Szybkiego Tramwaju wraz z budowa terminala autobusowego. Przebudowa linii tramwajowej o długości prawie 3 km, została wykonana w wg. nowoczesnej technologii. Prace przeprowadzono w celu przystosowania infrastruktury do wymagań nowych tramwajów niskopodłogowych, podnosząc przy tym zarówno zdolność przewozową sieci tramwajowej, jak i komfort podróży. Inwestycja oprócz modernizacji torowiska, zakładała również: budowę terminala autobusowego, który w 2006 r. został oddany do użytku, remont pięciu skrzyżowań, dwóch wiaduktów oraz odnową 10 przystanków. Prace zakończono w 2007 roku.
- Zakup nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Od maja 2008 roku krakowianie podróżują 24 niskopodłogowymi tramwajami Bombardier NGT6. Zakupione wagony tramwajowe jako pierwsze w Krakowie wyposażone zostały w komfortowe siedzenia i sprawny system wentylacji. Oprócz tego zamontowano w nich system informacji pasażerskiej, służący do zapowiedzi przystanków. Na bocznych tablicach wewnętrznych oprócz numeru linii wyświetlane są nazwy trzech najbliższych przystanków.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.