Z małej szkoły w Wielki świat. Podniesienie kompetencji kluczowych uczniów w Gminie Starcza
Dlaczego podjęto się realizacji projektu?
Podjęto się realizacji projektu aby zniwelować problemy występujące w szkole:
- niskie umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych;
- różnice edukacyjne uczniów w zakresie umiejętności matematycznych, braki w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych uczniów wynikające ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- zbyt słaba sprawność mówienia w języku angielskim, tworzenia wypowiedzi pisemnych i czytania ze zrozumieniem w języku angielski;
- trudności w stosowaniu aktywnych metod nauczania (eksperymentów, doświadczeń, wykorzystania TIK) na lekcjach matematyki, fizyki, chemii, biologii i geografii, wynikające ze zbyt małej ilości zajęć edukacyjnych z danego przedmiotu i braku odpowiedniego wyposażenia pracowni przedmiotowych oraz sprzętu TIK;
- brak środków finansowych na prowadzenie kół zainteresowań, zajęć dla uczniów zdolnych;
- spora ilość uczniów posiadających opinie wydane przez PPP-P ze wskazaniami konieczności prowadzenia zajęć logopedycznych i korekcyjno-kompensacyjnych;
- niskie kompetencje nauczycieli w zakresie kompetencji cyfrowych, wykorzystania e-podręczników, realizacji zajęć metodą eksperymentu, pracy z uczniem SPE.
Co udało się zrealizować?
Podczas prowadzonych w ramach projektu dodatkowych zajęć:
- podniesiono kompetencje kluczowe uczniów niezbędne na rynku pracy;
- podniesiono u uczniów umiejętności matematyczne i umiejętność posługiwania się językiem angielskim;
- wspierano uczniów ze SPE;
- wprowadzono kółka zainteresowań oraz zajęcia metodą eksperymentu;
- doposażono pracownie przedmiotowe;
- doposażono szkołę w narzędzia TIK.
Podczas prowadzonych dla nauczycieli szkoleń podniesiono kompetencje zawodowe nauczycieli.
Kto skorzysta z efektów projektu?
Z efektów projektu skorzystają uczniowie, którzy uczęszczają do SP w Starczy oraz nauczyciele, których wiedza zdobyta podczas szkoleń była wykorzystana podczas realizacji projektu i będzie wykorzystywana po zakończeniu projektu podczas zajęć edukacyjnych.
Jakie są główne korzyści projektu?
W wyniku realizacji projektu:
- uczniowie otrzymali wsparcie, które umożliwiło rozwój kompetencji kluczowych i uzdolnień, wyrównanie dysproporcji edukacyjnych, rozwój zainteresowań uczniów w zakresie nowych technologii, realizacji zajęć z wykorzystaniem doświadczeń i eksperymentów;
- nauczyciele podnieśli lub dostosowali swoje kompetencje zawodowe do potrzeb zmieniającego się szkolnictwa;
- szkoła została doposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK, które są wykorzystywane podczas realizacji zajęć.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.