Obliczenie deterioracji samolotów komercyjnych podczas fazy wznoszenia w celu zmniejszenia zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zwiększenia bezpieczeństwa.
Projekt ma na celu określenie metody obliczeń oraz obliczenie deterioracji samolotu podczas fazy wznoszenia. Samolot w ciągu swojego życia zaczyna spalać coraz więcej paliwa. Różnica między rzeczywistym spalaniem samolotu, a modelowym spalaniem nowego samolotu jest nazywana deterioracją. Podczas fazy wznoszenia spalane jest nawet do 60% całego paliwa na lot. Wykorzystanie deterioracji podczas fazy wznoszenia do planowania paliwa pozwoli precyzyjniej planować ilość niezbędnego paliwa na lot, co spowoduje zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie emisji CO2, zwiększenie bezpieczeństwa oraz zwiększenie zaufania pilotów w planowane paliwo (co będzie skutkowało zmniejszeniem zużycia paliwa przez mniejszą ilość tzw. discretionary fuel). Użycie deterioracji podczas fazy wznoszenia do obliczenia optymalnej prędkości podczas wznoszenia pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 podczas fazy wznoszenia. Celem B+R jest stworzenie zależnych od czasu modeli zużycia paliwa podczas fazy wznoszenia, oraz użycie tych modeli do obliczenia deterioracji samolotu. Deterioracja ta zostanie przetestowana pod wdrożenie jej w dwa produkty Wnioskodawcy: “AdvancedAPM” oraz “FlyGuide FPO”. Modele tworzone w ramach prac B+R będą modelami używającymi technik uczenia maszynowego (sztucznej inteligencji). Modele te będą uczone na rzeczywistych danych parametrów lotu pochodzących z rejestratorów szybkiego dostępu (QAR/FDR – tzw „czarne skrzynki”). Obecnie nie są znane metody obliczenia deterioracji podczas fazy wznoszenia. Są znane metody obliczenia deterioracji podczas fazy przelotu. Studium wykonalności Wnioskodawcy pokazuje możliwe różnice w tych deterioracjach. Zakres prac w projekcie obejmie prace badawcze oraz prace rozwojowe. Wdrożenie wyników w działalność Wnioskodawca podejmie na własny koszt. Wyniki projektu zwiększą konkurencyjność produktów firmy oraz wzrost eksportu, pozwolą wejść na nowy rynek, jednocześnie redukując koszty linii lotniczych oraz emisję CO2
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.