Skip to main content Contact
UE logo
The title of the project

Obliczenie deterioracji samolotów komercyjnych podczas fazy wznoszenia w celu zmniejszenia zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zwiększenia bezpieczeństwa.

Name of the beneficiary
STORKJET SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Project value
6 070 358,76 zł
Co-financing from the EU
4 297 030,60 zł
Voivodeship
śląskie
County
m. Katowice
program
Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki
action
1.1. Ścieżka SMART
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2021 - 2027

Projekt ma na celu określenie metody obliczeń oraz obliczenie deterioracji samolotu podczas fazy wznoszenia. Samolot w ciągu swojego życia zaczyna spalać coraz więcej paliwa. Różnica między rzeczywistym spalaniem samolotu, a modelowym spalaniem nowego samolotu jest nazywana deterioracją. Podczas fazy wznoszenia spalane jest nawet do 60% całego paliwa na lot. Wykorzystanie deterioracji podczas fazy wznoszenia do planowania paliwa pozwoli precyzyjniej planować ilość niezbędnego paliwa na lot, co spowoduje zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie emisji CO2, zwiększenie bezpieczeństwa oraz zwiększenie zaufania pilotów w planowane paliwo (co będzie skutkowało zmniejszeniem zużycia paliwa przez mniejszą ilość tzw. discretionary fuel). Użycie deterioracji podczas fazy wznoszenia do obliczenia optymalnej prędkości podczas wznoszenia pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 podczas fazy wznoszenia. Celem B+R jest stworzenie zależnych od czasu modeli zużycia paliwa podczas fazy wznoszenia, oraz użycie tych modeli do obliczenia deterioracji samolotu. Deterioracja ta zostanie przetestowana pod wdrożenie jej w dwa produkty Wnioskodawcy: “AdvancedAPM” oraz “FlyGuide FPO”. Modele tworzone w ramach prac B+R będą modelami używającymi technik uczenia maszynowego (sztucznej inteligencji). Modele te będą uczone na rzeczywistych danych parametrów lotu pochodzących z rejestratorów szybkiego dostępu (QAR/FDR – tzw „czarne skrzynki”). Obecnie nie są znane metody obliczenia deterioracji podczas fazy wznoszenia. Są znane metody obliczenia deterioracji podczas fazy przelotu. Studium wykonalności Wnioskodawcy pokazuje możliwe różnice w tych deterioracjach. Zakres prac w projekcie obejmie prace badawcze oraz prace rozwojowe. Wdrożenie wyników w działalność Wnioskodawca podejmie na własny koszt. Wyniki projektu zwiększą konkurencyjność produktów firmy oraz wzrost eksportu, pozwolą wejść na nowy rynek, jednocześnie redukując koszty linii lotniczych oraz emisję CO2

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl