Budowa Zintegrowanego Systemu Informatycznego Urzędu Miejskiego w Łasku - etap I
Projekt zgłoszony przez Gminę Łask do współfinansowania ze środków EFRR miał na celu poprawę konkurencyjności Łasku oraz wsparcie jego rozwoju społeczno-gospodarczego poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii komunikacyjnych w tworzeniu nowej i rozbudowie istniejącej infrastruktury społeczeństwa informacyjnego miasta.
Jego realizacja miała pozytywnie wpłynąć na rozwój gospodarczy gminy poprzez zmniejszenie barier związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, stworzyć szerszy dostęp do informacji i usług świadczonych przez urząd, w szczególności tym obywatelom, którzy mają trudny do niego dostęp oraz poprawić efektywność pracy administracji.
Realizacja projektu polegała na zakupie, instalacji i konfiguracji:
- sieci teleinformatycznej Urzędu Miejskiego w Łasku,
- sprzętu i oprogramowania „Zintegrowanego Systemu Wspomagania Zarządzania Gminą”,
- sprzętu i oprogramowania „Portalu e-Łask” – elektronicznej platformy komunikacji pomiędzy urzędem a obywatelami i przedsiębiorcami,
- oprogramowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
- punktów publicznego dostępu do Internetu (PIAP) – infomatów (2 szt.),
- urządzeń sieci LAN/WAN w Urzędzie Miejskim w Łasku, zapewniającym dostęp do Internetu i zapewniających bezpieczeństwo wymiany danych,
- komputerów PC dla pracowników Urzędu Miejskiego w Łasku (40 szt.).
Na zakupionym zestawie serwerów zainstalowane zostały zintegrowane oprogramowania narzędziowe, bazodanowe oraz aplikacyjne. Zintegrowany System Informatyczny Urzędu Miejskiego w Łasku został zaprojektowany w sposób otwarty i zapewniający rozwój projektu w przyszłości. Przewidywany jest jego rozwój oraz sukcesywne rozszerzanie w obszarach nowych usług dla obywateli i przedsiębiorstw, co w konsekwencji spowoduje rozszerzenie oddziaływania projektu na cały powiat.
Jednym z elementów informatyzacji było utworzenie i uruchomienie Biura Obsługi Interesanta, które zostało wyposażone w nowoczesny i profesjonalny sprzęt biurowy. Powstanie tej komórki miało na celu ułatwienie i usprawnienie kontaktu interesanta z Urzędem.
Realizacja projektu umożliwiła sprawną i efektywną obsługę mieszkańców i przedsiębiorstw za pomocą nowoczesnych technologii informatycznych z wykorzystaniem elektronicznego obiegu dokumentów i Internetu. Nowe formy usług świadczone na drodze elektronicznej spełniły potrzeby obywateli i przedsiębiorców, podniosły poziom usług świadczonych przez miasto, stworzyły warunki do rozwoju społeczeństwa i gospodarki. Rozwój elektronicznych usług miał również znaczący wpływ na efekty wydajność pracy administracji, pozwolił na obniżenie kosztów jej funkcjonowania.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.