Optymalizacja systemu komunikacji odciążającego zabytkowe centrum miasta Brodnicy
Przedmiotem projektu była przebudowa istniejącego układu komunikacyjnego odciążającego zabytkowe centrum. Drogi wchodzące w układ komunikacyjny znajdują się w zarządzie krajowym, wojewódzkim i powiatowym.
Projekt obejmował przebudowę siedmiu newralgicznych skrzyżowań wzdłuż dróg nr 560 i 544, budowę dodatkowych pasów ruchu włączających i wyłączających wzdłuż ul. Czwartaków oraz zmianę organizacji ruchu wraz z budową sygnalizacji świetlnej akomodacyjnej obszarowej dla całości węzła drogowego.
W ramach inwestycji przeprowadzono modernizację 1,9 km dróg wraz z kanalizacją, sygnalizacją świetlną i systemami obszarowego sterowania i nadzoru ruchu, a także budowę 3,5 km chodników.
Poważne utrudnienie techniczne dla projektu wynikało z faktu, że ruchu z modernizowanych ciągów głównych nie można skierować na jakiekolwiek objazdy. Roboty trzeba było wykonywać w dużej mierze ręcznie lub przy użyciu mini-maszyn, wykorzystując chodniki do składowania wbudowywanych materiałów.
Przed drugim etapem robót wykonane zostały wszelkie przekopy przez jezdnie wynikające z potrzeby budowy sieci ciepłowniczej, gazowej i kanalizacji deszczowej. Realizacja projektu przyczyniła się do poprawy dostępności komunikacyjnej subregionu brodnickiego. Oznacza to szybszy i bezpieczniejszy dostęp do systemu transportu, w celu zwiększenia atrakcyjności miast jako miejsca rozwoju działalności gospodarczej.
Nadrzędnym celem projektu było udrożnienie układu komunikacyjnego tak, aby zmniejszyć emisję spalin, a tym samym zapobiec intensywnej degradacji zabytkowego centrum miasta. Pozwoliło to na podniesienie atrakcyjności turystycznej miasta i regionu. Zrealizowane rozwiązania pozwoliły na zmniejszenie strat wynikających z czasu postoju w korkach, spalania i emisji dodatkowej ilości paliwa oraz degradacji środowiska. Realizacja projektu wpłynęła na rozwój gospodarczy małych przedsiębiorstw usługowych, gdyż usprawniła ruch z jednego rejonu miasta do drugiego.
Grupą docelową projektu, oprócz mieszkańców Brodnicy, byli przedsiębiorcy oraz potencjalni turyści odwiedzający średniowieczną zabudowę centrum miasta, a także kierowcy korzystający z tranzytu przez Brodnicę. Poprawa obsługi komunikacyjnej Brodnicy trwale przełożyła się na poprawę konkurencyjności podmiotów gospodarczych działających w mieście i w powiecie, a to z kolei zaowocowało tworzeniem nowych miejsc pracy i powstrzymaniem odpływu mieszkańców.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.