Innowacyjna metoda lokalizowania statków powietrznych w rozproszonym systemie VCS
Przez wiele lat systemy łączności do komunikacji głosowej w cywilnym i wojskowym ruchu lotniczym zarówno w relacji ziemia – ziemia jak i ziemia-powietrze były budowane najpierw w oparciu o systemy analogowe, a później w oparciu o systemy cyfrowe, wykorzystujące technologie komutacji kanałów i zwielokrotnienie czasowe TDM (Time Division Multiplexing). W obu przypadkach systemy te cechowały się scentralizowaną architekturą i ograniczonymi możliwościami w odniesieniu do rekonfiguracji i skalowalności. Rozwój technologiczny w kierunku pakietowej transmisji sygnałów mowy VoIP (Voice over Internet Protocol) doprowadził do opracowania przez organizację EUROCAE (European Organisation for Civil Aviation Equipment) wymagań na system VCS (Voice Communication System). mających na celu ewolucyjne przejście z techniki TDM do techniki IP (Internet Protocol). Celem projektu jest opracowanie i badanie w warunkach zbliżonych do rzeczywistych innowacyjnej metody lokalizowania statków powietrznych na podstawie obieranych sygnałów audio w paśmie lotniczym 118MHz – 136MHz. Przeprowadzenie eksperymentalnych prac rozwojowych wymaga opracowania i implementacji demonstratora technologicznego w postaci wybranych elementów rozproszonego systemu VCS zgodnego z aktualnymi zaleceniami organizacji EUROCAE ED-136, 137. Rozwiązanie to, dopasowane do standardu VCS zwiększy bezpieczeństwo lotów w ruchu cywilnym jak i wojskowym w przypadku, gdy wszystkie inne systemy wspomagające lokalizację statków powietrznych zawiodą. Za proces estymacji położenia statków powietrznych będzie odpowiedzialne specjalistyczne oprogramowanie posadowione na centralnym serwerze systemu VCS, które będzie współpracowało z dedykowanymi modułami lokalizacyjnymi rozlokowanymi na dozorowanym obszarze. Zaproponowane rozwiązanie systemu radiolokalizacyjnego
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.