Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa) - FAZAII
Projekt obejmował m.in. modernizację linii kolejowej nr 226 na odcinku Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny od km 1,329 toru nr 202 i od km 3,100 toru nr 201 do km 13,550 wraz z budową nowego dwutorowego mostu kolejowego przez rzekę Martwą Wisłę. Linia nr 226 jest linią pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną przeznaczoną do przewozów towarowych do portu gdańskiego i Rafinerii Lotos S.A. Na linii nr 226 ruch pociągów pasażerskich nie odbywa się i nie jest przewidywany w przyszłości. Cele projektu i efekty: Osiągnięcie maksymalnej prędkości do 100 km/h, skrócenie czasu jazdy o ok. 55%, maksymalny nacisk osi 221 kN na całym odcinku. Wymiana nawierzchni torowej wraz z podtorzem, rozbiórka starego mostu kolejowego i budowa nowego mostu, zastosowanie na zmodernizowanej linii nowoczesnych rozwiązań sterowania ruchem kolejowym. Poprawa dostępu kolejowego do Portu Gdańsk, usprawnienie transportu tranzytowego między krajami UE oraz krajami sąsiednimi, zapewnienie interoperacyjności i dostępu innym operatorom do polskiej infrastruktury kolejowej.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.