Rozwój super lekkiego pasażerskiego 5+ samolotu odrzutowego FLARIS CPJ o radykalnie wysokich parametrach ekonomicznych i eksploatacyjnych, przeznaczonego do operacji w niskiej stratosferze
SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014)Światowe lotnictwo biznesowe i osobiste przeżywa od kilkunastu lat głęboką stagnację związaną z przestarzałymi konstrukcjami i wysokimi kosztami eksploatacji. Obecny projekt ma charakter technologii radykalnej, wprowadzającej przełomową konstrukcję dla małego lotnictwa. Powstanie nowy super lekki samolot odrzutowy FLARIS CPJ, lżejszy o 1.5-2.0 tony od samolotów konkurencyjnych, zdolny do lotów w dolnej stratosferze (do 14 000 m) z wysoką prędkością przelotową (TAS 770km/h) i przeznaczony do komfortowego transportu pięciu osób na długich dystansach do 4 500 km. Dzięki operacji w stratosferze możliwe będzie obniżenie zużycia paliwa do rewelacyjnie niskiej wartości 90 l/h, czyli 3-7 razy mniej niż obecnie oferowane konkurencyjne samoloty na rynku. Dzięki tak niskiemu zużyciu paliwa samolot FLARIS CPJ będzie mógł uzyskać bezkonkurencyjnie niski całkowity koszt eksploatacji na poziomie 1 USD/milę, czyli 2.5-5 razy mniej niż obecnie oferowane samoloty na rynku. W przeliczeniu na jednego pasażera otrzymujemy koszt porównywalny z uzyskiwanym przez wielkie samoloty komunikacyjne. Upowszechnienie samolotu pozwoliłoby na wprowadzenie przełomowej zmiany w myśleniu o transporcie biznesowym, prywatnym i transportowym. Samolot, dzięki rewelacyjnie niskiemu zużyciu paliwa i olbrzymim zasięgu otworzy nową klasę Continental Personal Jet, mogącą konkurować z dużymi samolotami komunikacyjnymi. Samolot może stać się kluczowym realizacji dla europejskiej strategii „4 hours door-to-door”. Samolot będzie przyjazny dla środowiska z uwagi na redukcję hałasu oraz redukcję emisji CO2 o co najmniej 120 ton CO2 rocznie. Samolot będzie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. […]
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.