Opracowanie i weryfikacja zeroemisyjnego miejskiego autobusu przegubowego zasilanego wodorowym ogniwem paliwowym
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014). Przedmiotem projektu jest opracowanie pojazdu którego napęd zasilany będzie bezpośrednio wodorowym ogniwem paliwowym dzięki czemu nie będzie konieczności np. okresowego doładowywania jego baterii, a więc np. nie będzie wymagał on budowy specjalnej infrastruktury transportu w postaci ładowarek na trasie przejazdu. W przypazku ładowania tzw nocnego na zajedni zamiast jak obecnie dla autbusów kilka godzin, będzie to 10 – 15 minut na zatankowanie wodoru, a więc czas zbliżonych do tankowania diesla. Prace projektu będą obejmowały m.in. skonstruowanie układu napędowego autobusu wraz z całym układem wodorowym obejmującym magazyn paliwowy oraz zestawem baterii w możliwie optymalny sposób. Przewiduje się, że zastosowanie w układzie zasilania baterii nowej generacji, przy utrzymaniu dużego zasięgu pojazdu i przy zachowaniu wymaganych przepisami gabarytach pojazdu oraz spełnieniu wymagań homologacji pojazdu dla kategorii M3 klasy I, pozwoli na zwiększenie objętości przestrzeni pasażerskiej co pozytywnie wpłynie na komfort podróży i pozwoli na przewożenie jednocześnie 130 pasażerów. Dodatkowo opracowane systemy umożliwiające prowadzenie zdalnej analizy danych z podzespołów pojazdu zapewnią bieżący nadzór nad bezpieczeństwem podróży i pozwolą na wcześniejsze wykrycie awarii. […]
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.