Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Eliminowanie zdrowotnych czynników ryzyka wśród pracowników Domu Pomocy Społecznej nr 1 oraz Domu Pomocy Społecznej nr 2 w Sosnowcu

nazwa beneficjenta
SOSNOWIEC - MIASTO NA PRAWACH POWIATU
wartość projektu
519 225,00 zł
dofinansowanie z UE
441 341,25 zł
Województwo
śląskie
Powiat
m. Sosnowiec
program
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
działanie
8.3. Poprawa dostępu do profilaktyki, diagnostyki i rehabilitacji leczniczej ułatwiającej pozostanie w zatrudnieniu i powrót do pracy
fundusz
Europejski Fundusz Społeczny
perspektywa
2014 - 2020

Dlaczego podjęto się realizacji projektu?

Po wykonanych przeglądach warunków pracy w Domach Pomocy Społecznej nr 1 i nr 2 w Sosnowcu służby bhp przeprowadziły anonimową ankietę, w której pracownicy odpowiadali na pytania dotyczące oceny własnego stanowiska pracy oraz odczuwanych dolegliwości związanych z wykonywaniem pracy. W badaniu udział wzięło 87 pracowników. Weryfikacja powyższych ankiet oraz wykorzystywanego wyposażenia stanowisk pracy wskazała, że największym problemem jest konieczność dźwigania mieszkańców (73% badanych). W efekcie braku możliwości wykorzystania nowoczesnego sprzętu spada wydajność i efekty pracy, a pracownicy często odczuwają dolegliwości bólowe układu mięśniowo-szkieletowego, czego skutkiem są absencje chorobowe.

Dodatkowo wszyscy Uczestnicy Projektu zostali włączeni w program szkoleń z zakresu przeciwdziałania zagrożeniom na poszczególnych stanowiskach pracy.

Co udało się zrealizować?

Zakupiono ergonomiczny sprzęt dla pracowników ze stanowisk opiekuńczo-medycznych, robotniczych oraz biurowych np. podnośniki sufitowe do łazienek, pionizatory elektryczne, łóżka rehabilitacyjne elektryczne, maszyny do mycia podłóg z osuszaczem, kosiarki spalinowe do dużych powierzchni, fotele ergonomiczne biurowe,  ergonomiczne podnóżki biurowe.

Dodatkowo 97 pracowników wzięło udział w szkoleniu „Ergonomia i organizacja stanowisk pracy”.

Kto korzysta/skorzysta z efektów projektu?

Z projektu skorzystało 94 osoby (84 kobiety ,10 mężczyzn) w tym 55 osób w wieku 50+ (51 kobiet , 4 mężczyzn) zatrudnionych w DPS1 oraz DPS2 na min. 0,5 etatu.

Jakie są główne korzyści projektu? 

Projekt zrealizował swój główny cel polegający na zapobieżeniu wcześniejszemu przechodzeniu na emeryturę oraz przerywaniu pracy z powodów zdrowotnych. Wprowadzone działania profilaktyczne i podnoszące świadomość pracowników (m.in. w zakresie ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zdrowego trybu życia) prowadzą do wydłużenia aktywności zawodowej kadry DPS1 oraz DPS2.

Ponadto projekt pozwolił zakupić wyposażenie w celu zmodernizowania stanowisk pracy zatrudnionych osób. Zakupiony sprzęt i infrastruktura będą wpływać w pozytywny sposób na zdrowie pracowników.

Modernizacja sprzętu i infrastruktury oraz przeprowadzenie cyklu szkoleń z zakresu ergonomii, przyjmowania prawidłowej pozycji w trakcie pracy z różnym sprzętem medycznym, czy ćwiczeń w zakresie układu ruchu i wzroku pozytywnie wpłynął na zdrowie pracowników, a w efekcie pozwoli przedłużyć okres aktywności zawodowej szczególnie pracowników po 50 roku życia, którzy stanowią około 50% załogi.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.