Przeprawa przez rzekę Wartę - nowy przebieg drogi krajowej nr 25
Miasto Konin jest jednym z czterech byłych miast wojewódzkich Wielkopolski. Główną jego cechą jest przestrzenna rozległość. Wynika ona ze specyficznych warunków fizjograficznych oraz wymuszonej złożami alokacji głównych koncentracji miejsc pracy. Występujące rozliczne uwarunkowania charakteryzujące się równoleżnikowym przebiegiem, a mianowicie: trasa kolei, rzeka Warta wraz z szeroką doliną, przebieg autostrady A2 oraz dotychczasowy rozwój przestrzenny, wskazują na model prostokątnego rusztu, opierającego się na południu na dwóch węzłach autostradowych (Modła, Żdżary) oraz dwóch podstawowych trasach ulicznych północ – południe, istniejącej i projektowanej.
Konieczność realizacji projektu i inwestycji, polegającej na zmianie przebiegu drogi krajowej nr 25, wynikała z faktu, że Konin posiadał tylko jedną przeprawę przez dolinę Warty. Pomijając wyczerpującą się przepustowość tej przeprawy, istotną sprawą było zapewnienie bezpieczeństwa transportowego miasta i subregionu konińskiego.
W wyniku pozyskania środków unijnych w ramach tego projektu powstała nowa dwujezdniowa droga, most, estakady dojazdowe, wiadukty oraz tunel.
Zmiana przebiegu drogi krajowej nr 25 pozwoliła na osiągnięcie takich celów jak:
- uniknięcie chaosu komunikacyjnego na skalę subregionalną w przypadku ewentualnej awarii obecnie działającej przeprawy przez Wartę,
- maksymalne skrócenie przejścia trasy i obiektu mostowego przez teren zalewowy rzeki Warty,
- usprawnienie bezpośredniego połączenia obszarów o dużym znaczeniu przemysłowym i turystycznym województwa wielkopolskiego z całą Polską, poprzez połączenie drogi Nr 25 wg nowego przebiegu z autostradą A2,
- poprawę warunków ruchu oraz polepszenia bezpieczeństwa poprzez prawidłowe powiązania pod względem geometrycznym i ruchowym projektowanych skrzyżowań i węzłów,
- zmniejszenia niekorzystnego wpływu ruchu na środowisko w otoczeniu sieci dróg i obszarach zabudowanych regionu Konina,
- zlikwidowanie przecinania się głównych potoków ruchu na drogach krajowych Nr 25 i 92,
- zmniejszenie uciążliwości dla mieszkańców poprzez odsunięcie głównych potoków ruchu od obszaru zabudowy,
- uruchomienie przeprawy położonej w głównych ciągach dróg krajowych usprawni transport drogowy – w tym głównie tranzytowy.
Zapraszamy do obejrzenia zamieszczonej poniżej prezentacji, która prezentuje efekty realizacji współfinansowanego projektu.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.