Port Lotniczy Rzeszów – Budowa nowego terminalu pasażerskiego
Budynek nowego terminalu pasażerskiego przeznaczony jest do obsługi ruchu pasażerskiego na liniach krajowych i międzynarodowych. Obiekt posiada trzy kondygnacje nadziemne i jedną podziemną, jest częściowo podpiwniczony. W budynku znajduje się prawie 250 pomieszczeń, a ich łączna powierzchnia użytkowa wynosi 14 134 m2. Rzut budynku oparty na planie w kształcie litery T zwrócony jest szerszą częścią w kierunku południowym, w stronę płyty postojowej samolotów. Konstrukcję budynku zaprojektowano jako stalowy szkielet ramowy uzupełniony konstrukcją żelbetową monolityczną. Dzięki takiemu rozwiązaniu budynek może być w przyszłości łatwo rozbudowany o kolejne moduły. Przekrycie budynku w części centralnej stanowi dach łukowy w kierunku poprzecznym i podłużnym, przekrycie skrzydeł wschodniego i zachodniego stanowią stropodachy płaskie. Całkowita kubatura obiektu to 90 308 m3. Terminal jest monitorowany przez ponad 250 kamer. Obiekt przystosowany jest na potrzeby osób niepełnosprawnych (windy, pochwyty, poręcze) oraz dla osób podróżujących z małymi dziećmi (specjalnie wyposażone pokoje dla rodziców z dziećmi). W budynku zaprojektowano dwie palarnie, po jednej dla pasażerów ze strefy Non-Schengen i Schengen
PRZEPUSTOWOŚĆ TERMINALU W ODLOTACH (szczytowa godzinowa)
Przepustowość zbadano w następujących strefach obsługi pasażersko-bagażowej:
- kontroli bezpieczeństwa osób,
- odpraw biletowo-bagażowych (check-in),
- kontroli paszportowej,
- systemu transportu bagaży.
Stwierdzono, że najniższa przepustowość występuje na stanowiskach kontroli bezpieczeństwa i tę wartość przyjęto jako przepustowość obiektu: 720 pax/h. W praktyce oznacza to, że w terminalu można jednocześnie obsłużyć 4 samoloty średniej wielkości (np. Boeing 737), zarówno w odlocie jak i w przylocie. Realizacja projektu wpłynęła na poprawę dostępności komunikacyjnej Polski i połączeń międzyregionalnych poprzez rozwój lotniczej sieci TEN-T. W wyniku realizacji niniejszego projektu nastąpiła poprawa standardów obsługi oraz powiązań komunikacyjnych i systemu komunikacji publicznej w województwie, w Polsce oraz w Europie w ramach sieci TEN-T.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.