tytuł projektu
Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa - Gdynia - obszar LCS Ciechanów
kategoria
nazwa beneficjenta
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
wartość projektu
1 423 241 892,27 zł
dofinansowanie z UE
778 798 094,19 zł
Województwo
mazowieckie
Powiat
ciechanowski
mławski
pułtuski
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
działanie
VII.1. Rozwój transportu kolejowego
fundusz
Fundusz Spójności
perspektywa
2007 - 2013
Zakres Projektu obejmuje modernizację linii kolejowej na odcinku objętym LCS Ciechanów w zakresie:
- układów torowych (wraz z odwodnieniem) – pełna modernizacja linii wraz z korektą łuków i wymianą rozjazdów;
- podtorza i nawierzchni – wymiana podtorza, wzmocnienie słabych miejsc;
- sieci trakcyjnej wraz zasilaniem – modernizacja i wymiana;
- sieci i urządzeń elektro-energetyki nietrakcyjnej – modernizacja i wymiana;
- sterowania ruchem kolejowym i diagnostyki – modernizacja i wymiana;
- skrzyżowania dróg z koleją – likwidacja przejazdów i przejść dla pieszych w poziomie szyn/budowa skrzyżowań bezkolizyjnych (wiadukty) i tuneli/przejść podziemnych;
- obiektów inżynieryjnych – modernizacja istniejących i budowa nowych mostów/wiaduktów i przepustów;
- obiektów kubaturowych wraz z peronami stacyjnymi i małą architekturą – modernizacja istniejących obiektów i dostosowanie peronów do norm i standardów UE;
- teletechniki – wymiana i modernizacja sieci i urządzeń;
- ochrony środowiska – poprawa klimatu akustycznego (budowa ekranów akustycznych – ok. 1,2 km, specjalna konstrukcja podtorza /maty antywibracyjne – ok. 1,3 km/, itp.), minimalizacja negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko (podczyszczalnie wód opadowych, uszczelnienie obiektów inż. itp.).
CELE PROJEKTU
- likwidacja stałych i doraźnych ograniczeń prędkości,
- wzrost prędkości przejazdu z dzisiejszych 120 km/h do 160 km/h w przypadku taboru klasycznego oraz 200 km/h przy zastosowaniu taboru nowoczesnego,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu oraz podróżnych,
- poprawa stanu środowiska w otoczeniu linii,
- eliminacja barier architektonicznych dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się (wyposażenie w pochylnie lub windy).
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
- Usprawnienie transportu pasażerskiego w korytarzu VI sieci TEN-T PP23,
- Poprawa stanu środowiska w otoczeniu linii,
- Zwiększenie stopnia wykorzystania transportu kolejowego,
- Projekt przyczynia się do realizacji polityki równych szans przez udostępnienie mieszkańcom terenów, przez które przebiega linia E-65 Warszawa – Gdańsk – Gdynia, dostępu do ośrodków gospodarczych Warszawy, Gdańska i Gdyni, w tym do usług edukacyjnych realizowanych w tych ośrodkach,
- Projekt przyczynia się do realizacji polityki równych szans przez udostępnienie szerokiemu gronu beneficjentów szybszego transportu kolejowego, który jest przystosowany do użytkowania przez osoby niepełnosprawne (ruchowo, niewidome, niesłyszące). Projekt obejmuje modernizację stacji kolejowych zgodnie z normami technicznymi zakładającymi pełną dostępność stacji dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.