Wsparcie systemu ratownictwa chemiczno - ekologicznego i służb ratowniczych Województwa Wielkopolskiego na wypadek wystąpienia zjawisk katastrofalnych lub poważnych awarii poprzez zakup samochodów dla OSP w ramach KSRG – etap I
Przedmiotowy projekt obejmuje następujące zadania: 1. Studium wykonalności – 1 kpl., 2. Zakup średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych z napędem 4×4 oraz innymi elem. wyposażenia zgodnymi z „Wytycznymi standaryzacji wyposażenia pojazdów pożarniczych i innych środków transportu PSP” z 14 kwietnia 2011r. – 15 szt. 3. Promocja projektu – 2 kpl. Działania promocyjne, w tym m.in. specjalny reportaż dotyczący projektu w czasopiśmie. Zorga. zostanie zgodnie z obowiązującymi przepisami uroczyste przekazanie samochodów. 4. Audyt zewnętrzny – 0 kpl., w celu wykluczenia błędów w zakresie merytorycznego i finansowego prowadzenia projektu. Rezygnacja z zadania. 5. Rozliczenie końcowe – 0 kpl., pozwalające na złożenie prawidłowo sporządzonego wniosku o płatność końcową i rozliczenie projektu. Rezygnacja z zadania. Zakupione w wyniku projektu samochody zostaną umiejscowione w następujących Ochotniczych Strażach Pożarnych znajdujących się w KSRG: Gołuchów, Kaźmierz, Jutrosin, Kobyla Góra, Krobia, Miłosław, Ostroróg, Powidz, Rychwał, Sośnie, Tuliszków, Kaczory, Czempiń, Wijewo, Milcz. Uzasadnieniem dla zakupu tego rodzaju pojazdów jest statystyka zdarzeń oraz wnioski z działań ratowniczych, zwłaszcza na obszarach przyrodniczo chronionych, a także aktualny stan techniczny wyposażenia OSP objętych projektem. Szczegółowy wykaz w odniesieniu do każdej OSP znajduje się w Studium Wykonalności oraz opiniach KW PSP w załączniku nr 13. Projekt pogłębi także płaszczyznę współpracy samorządu gminnego z OSP oraz Związkiem OSP RP, a wzajemne relacje w ramach projektu reguluje umowa partnerska. Trwałość finansową oraz niezbędne środki na realizację projektu wyasygnują samorządy gminne. Wskaźnikami produktu będą: – liczba zakupionych wozów pożarniczych wyposażonych w sprzęt do prowadzenia akcji ratowniczych i usuwania skutków katastrof – 15 szt, – liczba jednostek służb ratowniczych doposażonych w sprzęt do prowadzenia akcji ratowniczych i usuwania skutków katastrof – 15 szt.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.