Opracowanie innowacyjnych przenośników zgrzebłowych o zwiększonej podatności rozruchowej i trwałości eksploatacyjnej
Zasadniczym celem projektu jest zaprojektowanie i wytworzenie prototypu przenośnika zgrzebłowego charakteryzującego się zwiększoną podatnością rozruchową i zwiększoną trwałością. Zwiększona podatność rozruchowa przenośników zostanie uzyskana poprzez opracowanie postaci aplikacyjnej mechanicznego sprzęgła podatnego skrzętnie, które zostało już przebadane w warunkach laboratoryjnych i na tym etapie potwierdzono jego zdolności do minimalizacji sił dynamicznych generowanych w trakcie fazy rozruchu maszyn roboczych. Cechą unikalną tego komponentu jest możliwy kąt skręcenia poszczególnych członów dochodzący do 270 stopni. Tak duża podatność sprzęgła umożliwia uzyskanie korzystnych warunków rozruchu maszyn transportowych, co znacząco wpłynie na wydajność kompleksu ścianowego poprzez skrócenie czasu rozruchu oraz zwiększenie trwałości z uwagi na zminimalizowanie sił dynamicznych powstających w trakcie tego rozruchu. Cechą charakterystyczną układu przenoszenia napędu przenośnika, w skład którego będzie wchodzić sprzęgło podatne skrętnie, będzie jego przystosowanie do zmienności obciążenia typowego do aplikacji górniczych. Konieczne zadania związane z realizacją głównych założeń projektu to: – opracowanie metody doboru napięcia sprężyn sprzęgła w zależności od warunków obciążenia, – wyznaczenie współczynnika tłumienia energii, dobór materiałów, technologii i środków smarnych oraz wyznaczenie charakterystyk rozruchu komponentów układu przenoszenia napędu w warunkach odtwarzających warunki rzeczywiste, – opracowanie konstrukcji prototypowego przenośnika o zwiększonej podatności rozruchowej oraz jego weryfikacja w warunkach operacyjnych, – weryfikacja pracy układu diagnostyki technicznej w warunkach operacyjnych. Na podstawie badania stanu techniki przeprowadzonego p
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.