Realizacja prac badawczych celem opracowania innowacyjnej, szybkiej metody oznaczania rozpadów żużli stalowniczych i wielkopiecowych.
Dlaczego podjęto się realizacji projektu?
Stosowane dotychczas na rynku metodyki oznaczania rozpadów żużli wymagają realizacji prac badawczych w okresie dłuższym niż miesiąc. Celem projektu było maksymalne skrócenie czasu realizacji takiej usługi.
Co udało się zrealizować?
W ramach projektu ustalone zostały przyczyny zmian strukturalnych i teksturalnych żużli oraz ustalone zostały właściwości chemiczne i/lub mineralogiczne odpadów powodujące te zmiany. Zrealizowane badania pozwoliły na szybką identyfikację niepożądanych właściwości. Badane były żużle wielkopiecowe oraz stalownicze (kod odpadu: 10 02 01). Opracowana w ramach projektu badawczego metodyka, pozwala identyfikować potencjał fizykochemiczny żużli oraz określać przyszłe przemiany strukturalno-teksturalne jakie mogą zajść w żużlach. Umożliwia to ich bezpieczne stosowanie zarówno w budownictwie kubaturowym jak i inżynieryjnym, w tym w drogownictwie.
Kto skorzysta z efektów projektu?
Z efektów projektu skorzysta branża budownictwa kubaturowego oraz drogowego.
Jakie są główne korzyści projektu?
Główne korzyści projektu, to:
- bezpieczne i powszechne stosowanie żużli wielkopiecowych i stalowniczych w budownictwie drogowym i kubaturowym;
- stosowanie innowacyjnej metodyki badawczej;
- zwiększenie trwałości eksploatacyjnej obiektów;
- obniżenie kosztów utrzymania obiektów poprzez zmniejszenie ilości remontów;
- pozytywny wpływ na ochronę środowiska naturalnego w odniesieniu do pełnej utylizacji odpadów (żużli wielkopiecowych oraz stalowniczych).
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.