Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

E-FAKTURY SPECJALIZOWANE – ROZBUDOWA PLATFORMY ELEKTRONICZNEGO FAKTUROWANIA (PEF2)

nazwa beneficjenta
MINISTERSTWO ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII
wartość projektu
8 276 698,50 zł
dofinansowanie z UE
7 004 569,94 zł
Województwo
projekt ogólnopolski
Powiat
program
Program Operacyjny Polska Cyfrowa
działanie
2.1. Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Głównym celem projektu PEF2 jest usprawnienie obsługi faktur specjalizowanych (np. faktur za dostawę energii elektrycznej, paliw gazowych, usługi wodociągowe, ciepłownicze, usługi telekomunikacyjne, not korygujących, faktur w procesie faktoringu), dzięki wykorzystaniu ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych pozwalających na automatyczne przetwarzanie danych z faktury. Umożliwienie przedsiębiorcom realizacji procesów fakturowania w sposób elektroniczny przyczyni się do skrócenia czasu potrzebnego na obsługę elektronicznych faktur specjalizowanych i zmniejszenia kosztów ich przetwarzania, zarówno po stronie przedsiębiorców, jak i jednostek administracji publicznej. E-usługa przesyłania faktur specjalizowanych będzie nową usługą oferowaną przez polską administrację publiczną. Katalog konkretnych rodzajów faktur specjalizowanych będzie mógł być rozwijany w ramach Platformy PEF. Budowana e-usługa typu A2B jest skierowana do wszystkich przedsiębiorców, którzy realizują dostawy w ramach zamówień publicznych, m.in. w obszarze: dostaw energii elektrycznej, paliw gazowych, usług wodociągowych, kanalizacyjnych, telekomunikacyjnych, specjalizowanych usług finansowych (np. faktoring). Łączna liczba przedsiębiorstw przesyłających ustrukturyzowane e-faktury specjalizowane wynosi 5 841. E-usługa będzie przeznaczona również dla wszystkich jednostek sektora publicznego (ok. 33 700 jednostek), które do otrzymanej e-faktury (za dowolny produkt, bądź usługę) na PEF będą chciały przesłać tym samym kanałem również notę korygującą lub otrzymać fakturę korygującą. Usługa przesyłania faktur specjalizowanych będzie świadczona na 5. poziomie dojrzałości. Użytkownik (nadawca e-faktury) może uruchomić formularz na stronie internetowej, w którym wprowadza odpowiednie dane, a na tej podstawie generowany jest dokument faktury elektronicznej. Dokument jest przesyłany do odbiorcy, co kończy transakcję i zamyka proces. Nie ma potrzeby przesyłania dodatkowych papierowych dokumentów.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.