Skip to main content Contact
UE logo
prev slide next slide
imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage
The title of the project

Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego w Żywcu

category
Name of the beneficiary
MIASTO ŻYWIEC
Project value
807 183,69 zł
Co-financing from the EU
686 106,14 zł
Voivodeship
śląskie
County
żywiecki
program
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
action
4.5. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2014 - 2020

Wiedzieliście, że historia Żywca liczy już ponad 700 lat? O historii i tradycji tego miasta, a w szczególności dzielnicy Zabłocie możecie posłuchać na ławeczce multimedialnej, która stoi przy nowym centrum przesiadkowym w Żywcu. Do historii Zabłocia nawiązuje też galeria 16 pięknych fotografii, które zostały umieszczone na murze okalającym centrum przesiadkowe. Sama ławeczka stoi natomiast na terenie pierwszej miejskiej łąki kwietnej. Powstały ze środków europejskich węzeł przesiadkowy jest więc nie tylko miejscem, gdzie można szybko zamienić środek transportu na bardziej ekologiczny, ale również miejscem wytchnienia i odpoczynku, które szczególnie przypadnie do gustu osobom interesującym się lokalną kulturą i historią.

Dlaczego podjęto się realizacji projektu?

Układ komunikacyjny miasta Żywca cechuje duża ciasnota i mała przepustowość, co ma zasadniczy wpływ na charakter ruchu i jego uciążliwość dla społeczności lokalnej, ale zarazem uzasadnia potrzebę usprawnienia funkcjonowania komunikacji zbiorowej. Problemem jest znaczne natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, przy jednoczesnym niewielkim udziale obszarów ruchu uspokojonego. Bardzo brakuje miejsc parkingowych, szczególnie w okolicach działających przystanków MZK, Dworca PKP i dworca autobusowego. Ponadto dbałość o środowisko naturalne, to jeden z podstawowych obowiązków miasta. W celu zmniejszenia smogu, miasto podejmuje wiele działań związanych z ograniczeniem niskiej emisji, drugim najważniejszym czynnikiem wpływającym na jego powstawanie jest komunikacja samochodowa.

Co udało się zrealizować?

W ramach projektu wybudowano zintegrowanego węzeł przesiadkowy w Żywcu przy ul. Ks. Prałata Słonki, który zapewnia podróżnym możliwość przesiadania się pomiędzy systemami transportu publicznego i indywidualnego. Miejsce to zostało wyposażone w miejsca postojowe, stojaki rowerowe, systemy informacyjne umożliwiające zapoznanie się z rozkładem jazdy komunikacji zbiorowej MZK i PKP, monitoring oraz małą architekturę. W ciągu ulicy ks. Prałata Stanisława Słonki wykonano oznakowane przejście dla pieszych łączące bezpośrednio zintegrowany węzeł z dworcem autobusowym. Uruchomiono info-kiosk przy wejściu do przejścia podziemnego w kierunku dworca PKP i przystanków MZK.

Kto skorzysta z efektów projektu?

Podróżni, turyści, kierowcy przesiadający się na transport publiczny i indywidualny.

Jakie są główne korzyści projektu?

Zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego dla pasażerów, jak również zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza.

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl