Opracowanie prototypu innowacyjnego systemu zapobiegającemu obladzaniu i oszranianiu kolejowej sieci trakcyjnej z wykorzystaniem automatycznej stacji pogodowej
Kompilacja niekorzystnych warunków atmosferycznych, takich jak ujemna temperatura i wysoka wilgotność, prowadzą do powstawania warstwy lodu i szadzi na elementach sieci trakcyjnej, co prowadzi do jej degradacji i uniemożliwia dostarczenie energii elektrycznej do pojazdu trakcyjnego. Sieć trakcyjna jest zlokalizowana na bardzo dużym terenie i skuteczne usunięcie zalegających warstw lodu jest niezmiernie trudne. Problem występowania oblodzenia wpływa na właściwe funkcjonowanie wszystkich zarządców infrastruktury kolejowej posiadających sieć trakcyjną, wliczając w to największego zarządcę w kraju tj. PKP PLK S.A. W związku z tym kluczowe staje się wyeliminowanie wpływu niekorzystnych czynników atmosferycznych. Rozwiązaniem problemu jest stworzenie innowacyjnego systemu zasilania elementów sieci trakcyjnej (dalej: „System”), który będzie pełnił funkcję generatora prądu o odpowiednich parametrach w celu zwiększenia temperatury przewodów jezdnych, co w rezultacie zapobiegnie powstawaniu oblodzenia i oszronienia dla określonych warunków zewnętrznych. Ważnym elementem Systemu będzie zespół predykcyjny – pierwszy tak zaawansowany moduł analizujący warunki atmosferyczne i przewidujący ryzyko oblodzenia. W rezultacie System będzie pierwszym automatycznym rozwiązaniem działającym prewencyjnie, co dodatkowo podniesie skuteczność działania i obniży ryzyko awarii w związku z oblodzeniem. SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art: 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014)
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.