Opracowanie innowacyjnej technologii wytwarzania ultralekkich komponentów o złożonym kształcie do produkcji samochodów elektrycznych bazującej na narzędziu o konstrukcji opartej o konglomerację płatów, wykorzystującej energię elektryczną z OZE
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014). Przedmiotem projektu są badania nad technologią wytwarzania ultralekkich komponentów o złożonym kształcie do produkcji samochodów elektrycznych, bazującej na narzędziu o konstrukcji opartej o konglomerację płatów, wykorzystującej energię elektryczną z OZE. Rezultat prac B+R zostanie wdrożony przez Wnioskodawcę we własnej działalności produkcyjnej. Dzięki nowej technologii, Spółka będzie w stanie dostarczać producentom aut elektrycznych ultralekkie komponenty w niższej cenie (dzięki skróceniu czasu cyklu produkcyjnego, zmniejszeniu kosztów przestojów z tytułu awarii/regeneracji narzędzi czy zmniejszeniu kosztów regeneracji narzędzi oraz braków produkcyjnych). Opracowane w ramach projektu innowacyjne narzędzie o konstrukcji opartej o konglomerację płatów cechować się będzie wyższą niż narzędzia budowane według obecnie dostępnych technik skutecznością chłodzenia – oprócz zwiększenia żywotności narzędzia da to korzyść w postaci możliwości tłoczenia i hartowania komponentów ze stali MBW1900 (której obróbka cieplno-plastyczna w ramach obecnie znanych technologii była niezwykle utrudniona). Komponenty z tej stali będą średnio o 20% lżejsze od porównywalnych komponentów ze stali DP1000. Kolejne modyfikacje technologii w postaci m.in. opracowanych w ramach projektu autorskiego systemu chłodzenia narzędzi, modyfikacji konstrukcyjnych pieca, inteligentnego układu automatyki sterującej zasilaniem elementów ciągu technologicznego energią z instalacji PV pozwoli obniżyć koszty procesu dzięki redukcji jego energochłonności i wykorzystaniu energii odnawialnej do zasilania linii. Projekt realizowany będzie w 3 etapach. Główną grupą docelową są: 1) koncerny motoryzacyjne, z którymi Spółka pos
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.