Opracowanie innowacyjnego zespołu zasilania modułowego autobusu z napędem elektrycznym z wykorzystaniem wodoru i metanolu jako paliwa do ładowania baterii pojazdu w trakcie jazdy
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014)Celem projektu jest opracowanie kompletnego, hybrydowego, prośrodowiskowego, modułowego innowacyjnego źródła zasilania autobusów i pojazdów z napędem elektrycznym, w oparciu o wodorowe ogniwa paliwowe z extenderem zasilanym bio-metanolem. Układ pozwala na bezprzerwowe i ekologiczne poruszanie się z wykorzystaniem ogniw wodorowych oraz awaryjne doładowywanie baterii autobusu z dodatkowego ogniwa zasilanego bio-metanolem. Zastosowane modułowe rozwiązanie umożliwi wykorzystanie rozwiązania do zasilania autobusów o różnych wymaganiach, koniecznym zasięgu oraz różnej długości. z wykorzystaniem odpowiednich modułów o mocy powtarzalnej na poziomie 15-20kW możliwe będzie dowolne kształtowanie parametrów zasilania i zasięgów (i związanych z tym parametrów autobusu/pojazdu) w optymalnym do tych wymagań koszcie. Dla celów testowych wykorzystana będzie posiadana licencja na budowę ramy aluminiowej, która zostanie odpowiednio zmodyfikowana dla potrzeb zabudowy i homologacji z opracowanym układu zasilania. Głównym rozwiązaniem planowanym do opracowania będą układy zasilania oparte o ogniwa paliwowe zasilane wodorem lub metanolem o jednakowych wymiarach pakietu współpracujące z takim samym systemem buforowania energii. Rozwiązanie będzie mogło być wykorzystane zarówno w budowie autobusów miejskich w aglomeracjach wyposażonych w infrastrukturę dystrybucji wodoru jak i w tych, gdzie konieczne jest zasilanie paliwem płynnym (metanol). Układ zasilania oparty o bio-metanol zapewni uzyskiwanie energii w trakcie eksploatacji autobusu, szczególnie na długich trasach (odległości >500km) z łatwym doładowywaniem/dotankowaniem. Równoległa możliwość doładowywania baterii akumulatorów (…)
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.