Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Wsparcie działalności firmy cateringowej Horyzonty Smaku S.C. dotkniętej skutkami pandemii COVID-19

nazwa beneficjenta
HORYZONTY SMAKU SPÓŁKA CYWILNA IWONA WÓJCIK ROGALSKA, BARBARA KRUCZYŃSKA, AGATA CZARNECKA
wartość projektu
135 200,19 zł
dofinansowanie z UE
135 200,19 zł
Województwo
dolnośląskie
Powiat
program
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020
działanie
1.5. Rozwój produktów i usług w MŚP
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Spółka świadczy usługi cateringowe dla dzieci w żłobkach, przedszkolach oraz szkołach. Firma produkuje posiłki w ramach zamówień publicznych oraz umów o współpracy. W związku zawieszeniem zajęć w placówkach firma z dnia na dzień straciła możliwość realizowania usług. Wszystkie zamówienia zostały wstrzymane. Przez prawie 2 miesiące w ogóle nie było sprzedaży. Znoszenie ograniczeń pozwoliło na otwarcie placówek, jednak zamówienia są na poziomie około 20-30% sprzedaży, w porównaniu do 2019r. Z powodu COVID-19 w firmie pojawiały się problemy z płynnością finansową. Ponoszone są koszty stałe oraz koszty utrzymania zakładu: media, czynsze, koszty dostępu do systemów komputerowych, obsługi księgowej/kadrowej, utrzymanie samochodów, marketingu, itp. Znaczące straty w firmie związane są z zapasami surowców spożywczych dla 3000 żywionych/dziennie, zakupionych przed pandemią i brakiem możliwości zużycia tych zapasów. Pandemia wymusiła na firmie zwolnienia pracowników (redukcja 15%). Część personelu na 3m-ce przeszła na świadczenia postojowe (68%), 6-osobom obniżono czas pracy o 20%. Dotacja na kapitał obrotowy zostanie przeznaczona na dalszą działalność firmy i utrzymanie zatrudnienia ok. 26 etatów. Na dzień 31.05.2020 spółka posiadała 35osób zatrudnionych (33,3etatu), 30.06.2020 zakończyła się część umów zawartych na czas określony (pracownicy do realizacji zamówień w roku szkolnym 2019/20). Tym samym docelowe planowane zatrudnienie zostało określone na poziomie 26 etatów. Od września (rozpoczęcie roku szkolnego 2020/21) możliwe jest zwiększenie zatrudnienia w zależności od udzielonych zamówień publicznych oraz ewentualnych obostrzeń wynikających z COVID19. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na bieżące wydatki i regulowanie zobowiązań niezbędnych do prowadzenia produkcji i utrzymania działalności, tj. na: zakupy surowców, opłaty za media, czynsze, leasingi środków transp., ubezpieczenia, koszty obsługi kadrowej/księgowej, opłaty za licencje i korzystanie z systemów

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.