Opracowanie systemu przeznaczonego do analizy danych wizyjnych pochodzących z monitoringu wnętrza pojazdów transportu publicznego w celu detekcji sytuacji/zachowań niepożądanych oraz zliczania pasażerów (wraz z ich klasyfikacją pod względem grupy wiekowej) i przewożonych przez nich obiektów
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014).Przedmiotem projektu jest opracowanie systemu przeznaczonego do analizy danych wizyjnych pochodzących z monitoringu wnętrza pojazdów transportu publicznego. Rozwiązanie będzie umożliwiało: • automatyczną detekcję sytuacji/zachowań niepożądanych uznawanych za niebezpieczne (takich jak akty agresji i wandalizmu); • zliczanie obiektów wielkogabarytowych (dla których obwód mierzony w dowolnej osi przekracza 160cm), szacowanie liczby pasażerów, klasyfikację pasażerów pod względem grupy wiekowej (dziecko (do 16 r.ż), dorosły (16-65), senior (>65)). Zadania, sposób osiągnięcia celów oraz gł. funkcjonalności rezultatu projektu świadczące o przewadze nad obecnie dostępnym produktami: 1. opracowanie m.in. nowych algorytmów wykorzystujących uczenie głębokie oraz metod treningu przeciwstawnego z wykorzystaniem warstw odwracania gradientów –pozwoli na automatyzację i poprawę czułości detekcji sytuacji/zachowań niepożądanych o ≥30 pp. (w odniesieniu do jedynej konkurencji, którą jest analiza manualna), 2. opracowanie metod zliczania dokładnego i przybliżonego + oprac. nowej metody łączenia informacji z wielu kamer –umożliwi: • zmniejszenie o ≥52pp. błędu szacowania liczby pasażerów w pojeździe (w porównaniu do najbardziej rozpowszechnionych na rynku bramek podczerwieni) • uzyskanie dokładności zliczania obiektów wielkogabarytowych: ≥80% i skuteczności klasyfikacji pasażerów do grupy wiekowej ≥70% Żaden obecny na rynku produkt nie posiada ww. funkcjonalności. Implementacja systemu będzie możliwa zarówno na nowym jak i na już użytkowanym pojeździe komunikacji miejskiej (autobus, tramwaj, trolejbus – niezależnie od jego masy, wielkości, napędu itp.). Gł. grupami docelowymi będą p
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.