Przez zabawę do nauki - podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Przedszkolu nr 16 im. Cz. Janczarskiego w Żorach
Celem głównym projektu było podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Przedszkolu nr 16 im. Cz. Janczarskiego w Żorach poprzez wsparcie istniejących miejsc przedszkolnych zgodnie z deficytami wynikającymi z diagnozy. Grupą docelową były dzieci i nauczyciele z Przedszkola nr 16 w Żorach.
Dla dzieci zostały zorganizowane dodatkowe zajęcia: z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne, z zakresu terapii ręki, a także zajęcia alpakoterapii oraz dogoterapii. Bliski kontakt ze zwierzętami, wspólne zabawy, głaskanie, przytulanie i obserwacja ich zachowań wywoływały radość i uśmiech na twarzach dzieci. Szczególnie alpaki wzbudziły zachwyt i wielkie zainteresowanie wśród przedszkolaków.
Przedszkole nr 16 zyskało nowe pomoce dydaktyczne, m.in. pomoce do zajęć prowadzonych metodą glottodydaktyki, terapii ręki, pomoce interaktywne (magiczne dywany, magiczna ściana) pozwalające łączyć zabawę z nauką. Zakupione zostały przybory do zabawy i ćwiczeń ruchowych. W znacznym zakresie doposażone zostały kąciki tematyczne, m.in. dzieci dostały nowe lalki, misie, samochody, klocki, zestawy do budowania, instrumenty muzyczne, przyrządy gimnastyczne, gry i zabawki zręcznościowe oraz gry planszowe i podłogowe. Wszystkie zabawki, kąciki zabaw i materiały dydaktyczne zostały dobrane w taki sposób, aby edukowały oraz zaspokajały różnorodne potrzeby dzieci, w tym pobudzały ich aktywność i wyobraźnię.
Ogród przedszkolny został doposażony w domki, mebelki ogrodowe i zjeżdżalnie oraz ze względów estetycznych zostało odnowionych sześć sal przedszkolnych
W projekcie wsparciem zostały obęte nauczycielki, które w ramach doskonalenia zawodowego podniosły swoje kwalifikacje i zdobyły odpowiednie uprawnienia do realizacji zajęć z dziećmi. Zorganizowano dla nauczycieli następujące kursy: Glottodydaktyka (metoda przygotowująca już bardzo małe dzieci do nauki czytania i pisania), Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne II stopnia (posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka oraz korekcji zaburzeń tego rozwoju) oraz Terapia Ręki – I i II stopnia.
W myśl hasła „Przez zabawę do nauki” tworzenie przyjaznej, nowoczesnej i kreatywnej przestrzeni zarówno do zajęć edukacyjnych, jak i zabawy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dzieci oraz zwiększa ich szanse edukacyjne.
Okres realizacji projektu od 01.12.2020 r. do 31 lipca 2021 r.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.