Prace badawczo-rozwojowe nad opracowaniem innowacyjnego systemu wciągarek okrętowych przeznaczonego do pracy w warunkach arktycznych
SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014). Celem projektu jest opracowanie systemu cumowniczo-kotwicznego z napędem hydraulicznym dostosowanego do szerokiego zakresu temperatur od (-)52 do +45 st. C. Eliminacja obecnie stosowanych napędów elektrycznych i wdrożenie innowacji produktowej w postaci systemu cumowniczo-kotwicznego będzie odpowiedzią na kryteria stawiane przez podmioty operujące w branży stoczniowej. Systemy cumowniczo-kotwiczne charakteryzować się będą mrozoodpornością oraz przeciwwybuchowością. Zwiększone zapotrzebowanie na LNG zdeterminowało równoczesny wzrost zapotrzebowania na statki typu LNGC. Urządzenia, będące rezultatem projektu B+R znajdą zatem zastosowanie m.in. na jednostkach pływających, których głównym miejscem załadunku LNG jest obszar arktyczny (północno-wschodnia Syberia) i przemieszczających się podbiegunowymi szlakami morskimi, w tym Arktycznym Szlakiem Morskim.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.