Opracowanie i budowa mobilnego systemu automatycznego pomiaru prędkości pojazdów poruszających się po drogach publicznych, mierzącego odstęp pomiędzy pojazdami oraz dokonującego analizy termalnej otoczenia, a umieszczonego na UAV (dronie) będącym własną konstrukcją opracowaną przez Wnioskodawcę.
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014). Przedmiotem projektu jest opracowanie i stworzenie systemu automatycznego pomiaru prędkości oraz odległości pomiędzy pojazdami poruszającymi się po drogach ekspresowych i autostradach. Ponadto rozwiązanie pozwoli wykryć przypadki blokowania lewego pasa jezdni, wyszukiwać na wskazanym odcinku pojazdów po numerach tablic rejestracyjnych, wykrywać brak lub zabrudzenie tablic (uniemożliwiające ich odczyt) oraz będzie dokonywać badania sygnatury termicznej pojazdów w celu wykrycia przegrzewających się elementów typu opony czy hamulce. Ma to być rozwiązanie sprzętowe wraz ze wspierającą go infrastrukturą informatyczną opartą na sztucznej inteligencji (AI), służące do autonomicznej i automatycznej realizacji w/w funkcji, gdyż cała aparatura pomiarowa umieszczona będzie na bezzałogowym statku powietrznym (BSP, dronie, ang. UAV), będącym wynikiem wcześniejszych prac B+R Wnioskodawcy. To pozwoli uczynić cały system niewykrywalnym przez otoczenie oraz działającym w sposób niemożliwy do odgadnięcia dla kierowców, w odróżnieniu od radarów stacjonarnych czy nawet patroli dokonujących ręcznych pomiarów prędkości lub za pomocą wideoradaru umieszczonego w nieoznakowanym radiowozie. Dron wraz z aparaturą pomiarową będzie automatycznie operował na pułapie od 100 do 150 m nad ziemią, przez co jest niewidoczny i niesłyszalny dla osób znajdujących się na ziemi. Dodatkową wartością i przewagą tego rozwiązania jest to, iż BSP Wnioskodawcy charakteryzuje się długim czasem operowania w locie na jednym zestawie zasilania, gdyż jest to VTOL ze stałopłatem (samolot pionowego startu i lądowania nie wymagający żadnej infrastruktury lotniskowej), ale jednocześnie operujący długo w locie ze względu na p
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.