Superficialis 1.1
Projekt Superficialis wykorzystuje biomimetyczny algorytm optymalizacji strukturalnej oparty na zjawisku przebudowy kości beleczkowej. Maksymalizację sztywności uzyskuje się przez dodanie lub usunięcie materiału z powierzchni projektowanej struktury, w zależności od założonej wartości gęstości energii odkształcenia. Przyjęta wartość gęstości energii odkształcenia, w przeciwieństwie do innych systemów optymalizacji topologicznej, jest związana z właściwościami materiału. Zamiast narzucać ograniczenie objętościowe, istniejące w przestrzeni rozwiązań kształty są w ten sposób sparametryzowane na podstawie założonej wartości mnożnika Lagrange'a. Obliczenia strukturalne, dzięki budowie w każdym kroku optymalizacji nowej siatki dla Metody Elementów Skończonych, mogą odbywać się niezależnie od zmiany geometrii optymalizowanej konstrukcji. Dla zapewnienia odpowiedniej efektywności systemu planowane jest wykorzystanie obliczeń równoległych z wykorzystaniem standardu Message Passing Interface. Rozdzielone procesy budowy siatki obliczeniowej oraz modyfikacji geometrii bazują, podobnie do addytywnych metod wytwarzania, na podejściu 'slice by slice.' Pozwala to na pełną realizację biomimetycznego algorytmu optymalizacji strukturalnej z zachowaniem wysokiej dokładności obliczeń strukturalnych. Dzięki oryginalnemu podejściu do problemu optymalizacji kształtu i topologii aplikacja będzie miała unikatowe funkcje, przewyższające istniejące oprogramowanie na rynku komercyjnym. Technicznie kod Superficialis będzie projektem .Net/C# zaprojektowanym z wykorzystaniem wzorca projektowania Inversion of Control, który zapewni powstanie platformy do optymalizacji kształtu i topologii. SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art: 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014)
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.