Ekologia w obiektach liniowych nie musi być kosztowna – innowacyjne podejście firmy Rajbud do budowy podtorza.
Celem projektu jest wdrożenie do działalności gospodarczej Wnioskodawcy technologii wykorzystującej wyniki zakończonych prac badawczo-rozwojowych, do których firma posiada wyłączne prawa własności, polegających na opracowaniu mieszanek niezwiązanych kruszywa betonowego i naturalnego do układania warstw ochronnych podtorzy kolejowych i tramwajowych z użyciem uzyskiwanego w miejscu realizacji danego zadania wykonawczego materiału pochodzącego z recyklingu tzw. odpadowych betonowych podkładów kolejowych / tramwajowych. Cel główny projektu będzie realizowany poprzez cele szczegółowe: – wprowadzenie do oferty firmy usługi układania warstw ochronnych podtorzy kolejowych i tramwajowych z wykorzystaniem nowej przynajmniej w skali kraju technologii; – wdrożenie do własnej praktyki gospodarczej, a w konsekwencji również na rynek nowego rodzaju mieszanek niezwiązanych kruszywa z wykorzystaniem recyklatu betonowego; – wzrost konkurencyjności rynkowej firmy Rajbud poprzez wdrożenie innowacyjnej technologii i nowego rodzaju kruszywa pozwalających na obniżenie kosztów, a co za tym idzie cen ofertowych w przetargach. Projekt posiada wysoką wartość pro-środowiskową wdrażając czynnie zasady 4R i inne – związane choćby z ograniczeniem efektu niszczenia krajobrazu i środowiska przez kopalnie kruszyw naturalnych. Projekt niesie wymierne korzyści kontrahentom Spółki – zamawiającym usługi budowy infrastruktury liniowej (kolejowej, tramwajowej i In.) oferując oszczędności finansowe (niższa cena usług) i czasowe (krótszy cykl inwestycyjny).
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.