Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

MAAS LOOP

nazwa beneficjenta
MAAS LOOP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
wartość projektu
1 087 845,00 zł
dofinansowanie z UE
891 922,00 zł
Województwo
podkarpackie
Powiat
m. Rzeszów
program
Program Operacyjny Polska Wschodnia
działanie
1.1. Platformy startowe dla nowych pomysłów
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

MAASLOOP, kompaktowa kruszarka do butelek szklanych, dedykowana branży lokali gastronomicznych i hoteli, w celu redukcji kosztów związanych ze składowaniem, wywozem i recyklingiem frakcji szklanej, wraz z zintegrowaną mobilną aplikacją typu PWA służącą zarządzaniu procesem wywozu odpadów szklanych. Kluczowym problemem związanym z segregacją szklanych odpadów wśród lokali gastronomicznych jest ich powierzchnia/miejsce wymagane do ich przechowywania oraz koszty bezpośrednio związane z tą powierzchnią (płatność „za kubeł”, a nie za masę odpadu). Badania własne wskazują, że 37% ankietowanych na terenie miasta Rzeszowa wyrzuca od 500 do 1000 sztuk butelek szklanych w ciągu miesiąca pracy lokalu, a 7,4% badanych ponad 1000 sztuk. Problem powierzchni odpadów to przede wszystkim problem rosnących kosztów związanych z szeroko pojętą obsługą odpadów. Badani nie zdawali sobie sprawy, ile de facto generują odpadów szklanych. Średnio nie ujmowali w deklaracjach około 200 sztuk miesięcznie różnego rodzaju butelek. Przeciętnej wielkości pub (50 miejsc siedzących) w Rzeszowie generuje miesięcznie około: 500 sztuk 0,5 L butelek piwa (pomijając butelki zwrotne z Kompanii Piwowarskiej czy Grupy Żywiec), 300 sztuk 0,5 L butelek wódki, 300 sztuk 0,7 L butelek alkoholi spirytusowych oraz 150 sztuk 0,7 L butelek po winie. Podane ilości powodują CODZIENNE zapełnienie 240 litrowego kubła na śmieci. Na terenie samego tylko podkarpacia, w ujęciu miesięcznym, lokal gastronomiczny o 50 miejscach siedzących w opłatach niezryczałtowanych za wywóz około 30 selektywnie zebranych pojemników 240 L powinien zapłacić 679,50 złotych brutto. Korzystając z kruszarki MAASLOOP opłaty zostaną zredukowane do kwoty 135,90 złotych brutto. W ujęciu rocznym lokal gastronomiczny zaoszczędzi 6 523,20 złotych brutto. To wymierna korzyść ekonomiczna i ekologiczna.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.