Autobus elektryczny generacji 3D – innowacyjne metody produkcji oparte o wytwarzanie przyrostowe (druk 3D) oraz technologie kompozytowe na potrzeby lekkich autobusów elektrycznych
Obecnie stosowane metody projektowania i technologie wytwarzania elementów konstrukcyjnych autobusów elektrycznych nie pozwalają wyeliminować wad tych konstrukcji (m.in. zwiększonej masy i ograniczonego zasięg). Rozwiązaniem tego problemu może być nowe podejście zakładające zmiany na etapach konstrukcji i wytwarzania. Projekt ma na celu opracowanie, adaptację i zweryfikowanie nowych metod umożliwiających efektywne uzyskanie lekkich i wytrzymałych struktur nadwozi autobusów elektrycznych. Zakładane w projekcie działania pozwolą na obniżenie masy własnej autobusu i redukcję zapotrzebowania na energię o ok. 5%, względem bazowej konstrukcji konwencjonalnej. Opracowane rozwiązania wykorzystywać będą metody inżynierii odwrotnej, optymalizację topologiczną i generative design, technologie przyrostowe (tzw. druk 3D), technologie kompozytowe oraz bazę wiedzy pozwalającą na efektywne zastosowanie opracowanych rozwiązań. Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art: 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014).
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.