Kompaktowy silnik hybrydowy, elektryczno-spalinowy, do napędu niewielkich urządzeń transportowych
Celem projektu jest opracowanie nowego rozwiązania z zakresu kompaktowych silników hybrydowych napędzających niewielkie urządzenia do transportu ludzi i przedmiotów. Wnioskodawca zauważył dużą potrzebę na rynku na urządzenie łączące w sobie zalety ekologicznego i cichego silnika elektrycznego z wydajnym i sprawdzonym napędem spalinowym zasilanym benzyną. Aktualnie projektowane pojazdy często ograniczają się do wykorzystania napędu elektrycznego, ze względu na koszty i prostotę zaimplementowania rozwiązania w dowolnej konstrukcji. Z biegiem lat okazało się jednak, że pojemność akumulatorów nie nadąża za oczekiwaniami rynku i potrzebne jest wsparcie się innym rodzajem przemiany energii. Idealnym połączeniem wydaje się być silnik elektryczno-spalinowy, rozwiązanie to od dawna w różnych konfiguracjach sprawdza się w przemyśle samochodowych, do napędu znacznie większych maszyn. Konkurencja oferuje już pewne zbliżone ideologicznie do rozwiązania Wnioskodawcy produkty, obarczone są one jednak wieloma wadami. W ramach projektu planowane jest przeprojektowanie od podstaw silnika, ponieważ większość aktualnie spotykanych konstrukcji polega wyłącznie na połączeniu gotowych podzespołów. Otworzy to drzwi do licznych usprawnień, w tym układu paliwowego i chłodzenia. Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014).
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.