Opracowanie prototypu wielonapięciowego elektrycznego pojazdu szynowego o rekonfigurowalnym składzie pasażerskim
Celem Projektu realizowanego przez Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (dalej: PESA lub Spółka) jest przeprowadzenie prac badawczych, w wyniku których opracowany zostanie nowoczesny, wielonapięciowy elektryczny zespół trakcyjny (dalej: EZT). Innowacyjność pojazdu będzie stanowiła unikalna możliwość przeformowania pojazdu przez klienta poprzez dodanie składów, w warsztacie utrzymaniowym klienta, bez udziału inżynierów Spółki. Prace planowane do wykonania w ramach Projektu, składają się z następujących etapów: Etap I – Przeprowadzenie badań przemysłowych w celu określenia pożądanych parametrów technicznych i konstrukcyjnych nowego, wielonapięciowego EZT; Etap II – Przeprowadzenie badań przemysłowych przy zastosowaniu symulacji CAD w celu zaprojektowania nowego EZT; Etap III – Opracowanie prototypu innowacyjnego wielonapięciowego zespołu trakcyjnego w skali rzeczywistej; Etap IV – Przeprowadzenie testów nowego prototypowego wielonapięciowego zespołu trakcyjnego z możliwością rekonfiguracji składów. Opracowany prototyp wielonapięciowego i rekonfigurowalnego EZT będzie stanowił punkt wyjścia do stworzenia nowej rodziny pojazdów oferowanych przez Spółkę. Będzie on bezpośrednią odpowiedzią na stwierdzone zapotrzebowanie rynkowe wykazywane przez przewoźników pasażerskich na terenie Europy, w szczególności na rynku czeskim. Możliwość zestawienia pociągów z ilością miejsc pasażerskich adekwatnych do potoku pasażerów na danej trasie, pozwoli przewoźnikowi na wygenerowanie oszczędności z uwagi na niższe zapotrzebowanie na prąd w przejazdach w których obłożenie pociągu jest niższe niż standardowa liczba miejsc. art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014)
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.