Wdrożenie do produkcji nowego polskiego silnika motocyklowego dwucylindrowego czterosuwowego widlastego bez klasycznego układu rozrządu OHRV 2.
W ramach projektu powstanie nowa jednostka napędowa o klasycznym wyglądzie, z innowacyjnym rozwiązaniem układu rozrządu. Innowacją będzie głowica z zaworem obrotowym jako alternatywa do stosowanych obecnie głowic z zaworami grzybkowymi oraz dokumentacja do produkcji seryjnej. Silnik posiadać będzie pojemnościowy wskaźnik mocy: 80KM/litr (SAE), stopień sprężania 13:1 przy zasilaniu benzyna 95 oktanową, masę maksymalną 75kg, pojemność 550cm3 z jednego cylindra. Ponadto opracowana koncepcja i technologia produkcji zaworu obrotowego może posłużyć jako baza konstrukcyjna dla silników o mniejszej pojemności dla popularnych pojazdów klasy 125cc3 oraz do napędu maszyn i urządzeń użytku domowego i gospodarczego. O innowacyjności stanowić będą: – zawory obrotowe do sterowania wymianą ładunku, – 70% redukcja części składowych w układzie rozrządu, – znakomity przebieg momentu obrotowego – cecha charakterystyczna OHRV. Od 1939 roku- brak polskiego wielocylindrowego silnika motocyklowego klasy wyższej, od 1965 roku brak polskiego silnika 4- suwowego, od 1985 roku brak jakiegokolwiek polskiego silnika motocyklowego. Rezultat projektu w postaci dwucylindrowego silnika motocyklowego o nieszablonowych rozwiązaniach konstrukcyjnych i klasycznej formie będzie wyraźnym przejawem polskiej myśli konstrukcyjnej i technologicznej.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.