Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Potrzeby i wyzwania związane z wdrażaniem w przedsiębiorstwach prywatnych modelu pracy zdalnej

kategoria
nazwa beneficjenta
ZWIĄZEK PRZEDSIĘBIORCÓW I PRACODAWCÓW
wartość projektu
450 000,00 zł
dofinansowanie z UE
379 260,00 zł
Województwo
projekt ogólnopolski
Powiat
program
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
działanie
2.20. Wysokiej jakości dialog społeczny w zakresie dostosowania systemów edukacji i szkolenia do potrzeb rynku pracy
fundusz
Europejski Fundusz Społeczny
perspektywa
2014 - 2020

Celem interwencji jest wypracowanie zestawu rekomendacji i wniosków dotyczących regulacyjnego i instytucjonalnego otoczenia dla pracy zdalnej w Polsce, która obecnie swoją podstawę ma w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020 poz. 374)., W ramach projektu przewidujemy również analizę przez interesariuszy proponowanej nowelizacji Kodeksu pracy, która ma na celu wprowadzenie na stałe instytucji pracy zdalnej do polskiego porządku prawnego. Przeprowadzenie badania dotyczącego obowiązków pracodawcy i pracownika podczas pracy zdalnej wśród interesariuszy umożliwi rozpoznanie występujących w tym obszarze problemów. Dodatkowo podczas badania zostanie przeprowadzona analiza potrzeb obu stron co do istniejącej relacji oraz oczekiwań odnoszących się do wprowadzenia rozwiązań prawnych regulujących stosunki i wzajemne obowiązki podczas pracy w trybie zdalnym.Przeprowadzona seria spotkań online umożliwi wymianę doświadczeń pracodawców na temat relacji z ich pracownikami podczas pracy zdalnej, wypracowanych rozwiązań i opracowanych know-how. Spotkania pozwolą na określenie problemów, które napotykane były przez większość pracodawców. Dzięki wymianie dobrych praktyk przedsiębiorcy uzyskają wskazówki jak mogą postępować w przypadku pracy pracownika w trybpie zdalnym. Serię spotkań planuje się przeprowadzić również z udziałem ekspertów z zakresu prawa pracy i HR orazi przedstawicieli instytucji publicznych istotnych z punktu widzenia wyzwań związanych z wdrażaniem pracy zdalnej.Podjęta interwencja przełoży się na opracowanie raportu zawierającego zestaw rekomendacji kierowanych do regulatora, pracodawców, pracowników i przedstawicieli instytucji publicznych istotnych z punktu widzenia stosunków pracy w Polsce.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.