Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
image
tytuł projektu

Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim „Centralne e-usługi POZ” lub „e-Gabinet+”)

kategoria
nazwa beneficjenta
MINISTER WŁAŚCIWY DS. ZDROWIA - DEPARTAMENT INNOWACJI
wartość projektu
174 110 042,64 zł
dofinansowanie z UE
172 524 691,12 zł
Województwo
projekt ogólnopolski
Powiat
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
działanie
11.3. Wspieranie naprawy i odporności systemu ochrony zdrowia
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Pandemia COVID-19 pokazała jak ważna jest poprawa stanu infrastruktury teleinformatycznej placówek POZ. W odpowiedzi został uruchomiony projekt „e-Gabinet+”, którego celem jest wsparcie cyfryzacji świadczeniodawców udzielających świadczeń gwarantowanych w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna.

Podstawowe korzyści dla placówki POZ

  • wyposażenie placówki POZ w sprzęt komputerowy (maksymalnie 6 zestawów komputerowych – laptopów z czytnikami e-dowodów) oraz urządzenia wielofunkcyjne,
  • możliwość wykorzystania bezpłatnej aplikacji gabinetowej e-Gabinet +, w celu integracji z centralnym systemem e-zdrowia.

Podstawowe korzyści dla personelu placówki POZ

  • usprawnienie obsługi pacjenta poprzez informatyzację czynności związanych z rejestrowaniem danych o udzielonych świadczeniach,
  • szybszy dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta wytworzonejw innym podmiocie leczniczym.

Podstawowe korzyści dla pacjenta

  • poprawa jakości świadczeń zdrowotnych udzielanych przez placówki POZ,
  • zwiększenie dostępu do elektronicznej dokumentacji medycznej (dokumentacja jest udostępniana bez dodatkowych opłat),
  • zapewnienie wysokiego poziomu skuteczności diagnostyki i leczenia (trafne i szybkie diagnozy),
  • zmniejszenie do minimum czasu, który upływa od momentu dokonania diagnozy do momentu podjęcia leczenia,
  • poprawa warunków korzystania z usług medycznych placówek POZ oraz innych podmiotów ochrony zdrowia, które korzystają z dokumentacji wytworzonej w placówkach POZ.

Kto może złożyć wniosek o udział w projekcie?

Wnioskodawcami w projekcie mogą być podmioty, które posiadają zawartą umowę z NFZ na udzielanie świadczeń w rodzaju POZ, co najmniej w zakresie „lekarz POZ”.

Kto realizuje projekt?

Projekt realizowany jest przez Departament Innowacji Ministerstwa Zdrowia oraz Centrum e-Zdrowia.

Jakie są główne etapy projektu?

Etapy projektu:

  • nabór placówek POZ do Projektu,
  • zakup i wyposażenie placówek POZ w sprzęt komputerowy i urządzenia wielofunkcyjne, niezbędne dla świadczenia e-usług i integrację z systemem e-zdrowia,
  • informatyzacja procesów placówki związanych z udzielaniem świadczeń, w tym procesów związanych z wymianą EDM oraz rozliczaniem świadczeń (sprawozdawczość do NFZ) oraz integracja z systemem e-zdrowia,
  • umożliwienie placówkom POZ korzystania z bezpłatnej aplikacji gabinetowej e-Gabinet+.

Kto jest odbiorcą projektu?

Wsparcie w ramach projektu w postaci wyposażenia w sprzęt komputerowy otrzyma co najmniej 1 400 placówek POZ wyłonionych w drodze otwartego naboru prowadzonego przez Ministerstwo Zdrowia.

Odbiorcami produktów projektu są:

– personel medyczny placówek POZ, uczestniczących w projekcie, odpowiedzialny za udzielanie i rozliczanie świadczeń zdrowotnych,

– pacjenci korzystający z udostępnionych informacji o zdarzeniach medycznych oraz Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM),

– lekarze w innych placówkach świadczących usługi medyczne na rzecz pacjentów w zakresie dostępu do EDM oraz informacji o zdarzeniach medycznych dotyczących pacjentów z placówek objętych wsparciem.

Jaki jest okres realizacji projektu?

Okres realizacji projektu:  od 01.07.2022 do 31.12.2023

Jakie jest źródło finansowania projektu?

Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś XI: REACT-EU, działanie: 11.3 Wspieranie naprawy i odporności systemu ochrony zdrowia, projekt nr: POIS.11.03.00-00-0073/22

Wartość projektu: 199 302 875,71 zł

Wkład Funduszy Europejskich (EFRR): 199 302 875,71 zł

Projekt sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię Covid-19.

Placówki POZ uczestniczące w projekcie

Lista placówek POZ zostanie opublikowana po zakończeniu naboru i zawarciu z nimi umów dotyczących udziału tych jednostek w projekcie.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.