Skip to main content Contact
UE logo
The title of the project

Asystent reklamacji konsumenckich

Name of the beneficiary
LEGAL ADVISORY POLAND - INDIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Project value
1 281 332,39 zł
Co-financing from the EU
997 515,80 zł
Voivodeship
lubelskie
County
puławski
program
Program Operacyjny Polska Wschodnia
action
1.1. Platformy startowe dla nowych pomysłów
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2014 - 2020

Projekt został zgłoszony do WAB pn. “Narzędzie IT stymulujące rozwój gospodarki obiegu zamkniętego poprzez zwiększanie świadomości konsumenckiej”. Projekt zakłada stworzenie “inteligentnego” asystenta reklamacji konsumenckich. Projekt powstał jako odpowiedź na zidentyfikowane przez Wnioskodawcę problemy środowiskowe, jakie generuje gospodarka “jednorazowa” oparta na niskiej jakości produktach, których użyteczność kończy się po krótkim czasie. Głównymi propagatorami takiego stylu konsumpcji jest masowy przemysł modowy i przemysł elektroniczny. Prawo konsumenckie w UE i w Polsce oferuje kupującym ochronę przeciwko takim praktykom, natomiast: – niska świadomość prawna konsumentów, – brak czasu na złożenie reklamacji – bariery psychologiczne (w tym niechęć do kontaktu ze sprzedawcą i brak wiary w pozytywny wynik reklamacji), uniemożliwiają wielu konsumentom egzekwowanie swoich praw. W toku inkubacji doprecyzowano założenia Projektu z uwzględnieniem potrzeb rynkowych. W wyniku przeprowadzonych badań pozytywnie zweryfikowano potrzeby grupy docelowej. Rozwiązanie IT “e-reklamacja” pozwoli na zmianę wieloletniego status quo na rynku reklamacji konsumenckich. “e-reklamacja”: 1) wygeneruje wymierną wartość dla konsumentów (wartość reklamacji niezłożonych i bezzasadnie odrzuconych), 2) zmniejszy zaangażowanie czasowe konsumentów w procesy reklamacyjne, 3) wywrze nacisk ekonomiczny na producentów i sprzedawców towarów niskiej jakości przyczyniając się w długiej perspektywie do poprawy jakości produktów, 4) zwiększy świadomość prawną konsumentów i rozpowszechni przyjazne środowisku metody załatwiania reklamacji. Model biznesowy e-reklamacji opiera się wynagrodzeniu za zrealizowanie usługi w modelu “success fee”. Startup zamierza skalować pomysł: 1) rozszerzając zakres oferowanych usług na kolejne branże, 2) poprzez ekspansję na wyselekcjonowane rynki UE 3) oferując sektorowi B2B rozwiązania pozwalające na sprawniejszą obsługę reklamacji

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl