Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Obliczenie deterioracji samolotów komercyjnych podczas fazy wznoszenia w celu zmniejszenia zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zwiększenia bezpieczeństwa.

nazwa beneficjenta
STORKJET SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
wartość projektu
6 070 358,76 zł
dofinansowanie z UE
4 297 030,60 zł
Województwo
śląskie
Powiat
m. Katowice
program
Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki
działanie
1.1. Ścieżka SMART
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2021 - 2027

Projekt ma na celu określenie metody obliczeń oraz obliczenie deterioracji samolotu podczas fazy wznoszenia. Samolot w ciągu swojego życia zaczyna spalać coraz więcej paliwa. Różnica między rzeczywistym spalaniem samolotu, a modelowym spalaniem nowego samolotu jest nazywana deterioracją. Podczas fazy wznoszenia spalane jest nawet do 60% całego paliwa na lot. Wykorzystanie deterioracji podczas fazy wznoszenia do planowania paliwa pozwoli precyzyjniej planować ilość niezbędnego paliwa na lot, co spowoduje zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie emisji CO2, zwiększenie bezpieczeństwa oraz zwiększenie zaufania pilotów w planowane paliwo (co będzie skutkowało zmniejszeniem zużycia paliwa przez mniejszą ilość tzw. discretionary fuel). Użycie deterioracji podczas fazy wznoszenia do obliczenia optymalnej prędkości podczas wznoszenia pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 podczas fazy wznoszenia. Celem B+R jest stworzenie zależnych od czasu modeli zużycia paliwa podczas fazy wznoszenia, oraz użycie tych modeli do obliczenia deterioracji samolotu. Deterioracja ta zostanie przetestowana pod wdrożenie jej w dwa produkty Wnioskodawcy: “AdvancedAPM” oraz “FlyGuide FPO”. Modele tworzone w ramach prac B+R będą modelami używającymi technik uczenia maszynowego (sztucznej inteligencji). Modele te będą uczone na rzeczywistych danych parametrów lotu pochodzących z rejestratorów szybkiego dostępu (QAR/FDR – tzw „czarne skrzynki”). Obecnie nie są znane metody obliczenia deterioracji podczas fazy wznoszenia. Są znane metody obliczenia deterioracji podczas fazy przelotu. Studium wykonalności Wnioskodawcy pokazuje możliwe różnice w tych deterioracjach. Zakres prac w projekcie obejmie prace badawcze oraz prace rozwojowe. Wdrożenie wyników w działalność Wnioskodawca podejmie na własny koszt. Wyniki projektu zwiększą konkurencyjność produktów firmy oraz wzrost eksportu, pozwolą wejść na nowy rynek, jednocześnie redukując koszty linii lotniczych oraz emisję CO2

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.