Obliczenie deterioracji samolotów komercyjnych podczas fazy wznoszenia w celu zmniejszenia zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zwiększenia bezpieczeństwa.
Projekt ma na celu określenie metody obliczeń oraz obliczenie deterioracji samolotu podczas fazy wznoszenia. Samolot w ciągu swojego życia zaczyna spalać coraz więcej paliwa. Różnica między rzeczywistym spalaniem samolotu, a modelowym spalaniem nowego samolotu jest nazywana deterioracją. Podczas fazy wznoszenia spalane jest nawet do 60% całego paliwa na lot. Wykorzystanie deterioracji podczas fazy wznoszenia do planowania paliwa pozwoli precyzyjniej planować ilość niezbędnego paliwa na lot, co spowoduje zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie emisji CO2, zwiększenie bezpieczeństwa oraz zwiększenie zaufania pilotów w planowane paliwo (co będzie skutkowało zmniejszeniem zużycia paliwa przez mniejszą ilość tzw. discretionary fuel). Użycie deterioracji podczas fazy wznoszenia do obliczenia optymalnej prędkości podczas wznoszenia pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 podczas fazy wznoszenia. Celem B+R jest stworzenie zależnych od czasu modeli zużycia paliwa podczas fazy wznoszenia, oraz użycie tych modeli do obliczenia deterioracji samolotu. Deterioracja ta zostanie przetestowana pod wdrożenie jej w dwa produkty Wnioskodawcy: “AdvancedAPM” oraz “FlyGuide FPO”. Modele tworzone w ramach prac B+R będą modelami używającymi technik uczenia maszynowego (sztucznej inteligencji). Modele te będą uczone na rzeczywistych danych parametrów lotu pochodzących z rejestratorów szybkiego dostępu (QAR/FDR – tzw „czarne skrzynki”). Obecnie nie są znane metody obliczenia deterioracji podczas fazy wznoszenia. Są znane metody obliczenia deterioracji podczas fazy przelotu. Studium wykonalności Wnioskodawcy pokazuje możliwe różnice w tych deterioracjach. Zakres prac w projekcie obejmie prace badawcze oraz prace rozwojowe. Wdrożenie wyników w działalność Wnioskodawca podejmie na własny koszt. Wyniki projektu zwiększą konkurencyjność produktów firmy oraz wzrost eksportu, pozwolą wejść na nowy rynek, jednocześnie redukując koszty linii lotniczych oraz emisję CO2
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.