Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się
Cel projektu
Celem projektu jest pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się.
Zaprojektowane wsparcie stanowi kontynuację działań podjętych we wcześniejszych projektach realizowanych w ramach PO KL oraz PO WER dotyczących rozwoju cyfrowych narzędzi, środków i materiałów dydaktycznych.
Główne zadania projektu
- Zostanie przygotowanych 18 scenariuszy dla zaawansowanych gier edukacyjnych i 197 scenariuszy dla zaawansowanych e-materiałów (łącznie 215 scenariuszy), wraz ze standardami jakości tych materiałów. Całość będzie stanowiła wkład do konkursów planowanych do ogłoszenia przez MEN w II połowie 2024 r.
- Odbędzie się pilotażowe wdrożenie 12 modułowych e-podręczników do obowiązkowych przedmiotów z zakresu kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej (IV-VIII klasa), opracowanych w ramach projektu PO WER.
- Zostanie opracowanych 25 modułowych e-podręczników do obowiązkowych przedmiotów z zakresu kształcenia ogólnego w szkołach ponadpodstawowych (zakres podstawowy i rozszerzony), które następnie zostaną pilotażowo wdrożone w szkołach.
- Zostanie opracowanych 37 przewodników dla nauczycieli oraz 37 informatorów dla rodziców (po 12 do szkół podstawowych i 25 do szkół ponadpodstawowych), w których opisane zostaną zasady pracy z modułowymi e-podręcznikami.
Grupy docelowe/adresaci projektu
Grupą docelową dla projektu są instytucje i pracownicy systemu oświaty, tj. m.in. szkoły i placówki oświatowe oraz ich pracownicy, studenci kierunków pedagogicznych, którzy będą korzystać z modułowych e-podręczników, a także uczniowie szkół podstawowych (klasy IV-VIII) i ponadpodstawowych oraz ich rodzice.
Rezultaty projektu
- Zwiększenie znaczenia kompetencji kluczowych w praktyce szkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem doskonalenia umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli oraz kompetencji komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się.
- Wzrost motywacji odbiorców do aktywnego uczenia się i rozwijania umiejętności samokształcenia istotnej na rynku pracy.
- Tworzenie interaktywnego i proekologicznego środowiska edukacyjnego zapewniającego możliwość monitorowanego samokształcenia dla ucznia.
- Zmiana sposobu pracy szkół i indywidualizacja procesu kształcenia.
E-materiały dydaktyczne do kształcenia ogólnego oraz modułowe e‑podręczniki będą dostępne na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej.
Czas trwania projektu
Od 1 października 2023 r. do 30 czerwca 2028 r.
Numer projektu
FERS.01.04-IP.05-0009/23
Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet FERS.01.00, Działanie 01.04 Rozwój systemu edukacji
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.