Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego
Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego
Cel projektu
Przygotowanie systemowego wsparcia w zakresie wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego kadr systemu oświaty.
Główne zadania projektu:
1) Prace merytoryczne związane z doradztwem metodycznym:
- diagnoza aktualnego stanu doradztwa metodycznego, określenie kierunków dalszego rozwoju i przygotowanie rekomendacji do ewentualnych zmian w prawie;
- organizacja sieci wsparcia i współpracy doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów.
2) Opracowanie założeń dotyczących mentoringu i tutoringu w doradztwie metodycznym:
- opracowanie standardów pracy doradcy metodycznego oraz nauczyciela konsultanta w zakresie wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli i nauczycielek;
- opracowanie programu szkoleń i materiałów szkoleniowych dla trenerów i trenerek, którzy będą szkolić doradców metodycznych oraz nauczycieli konsultantów w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu z elementami coachingu w pracy zawodowej.
3) Pilotaż i działania upowszechniające:
- przeprowadzenie szkoleń dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów z zakresu standardów pracy w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu;
- monitoring i ocena szkoleń prowadzonych przez trenerów i trenerki dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów;
- pilotażowe wdrożenie opracowanych standardów pracy poprzez zastosowanie przez doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów (objętych ww. szkoleniami) metody tutoringu i mentoringu w pracy z nauczycielami i nauczycielkami w przedszkolach i szkołach.
Grupy docelowe/adresaci projektu:
- nauczyciele i nauczycielki pełniący funkcję doradców metodycznych;
- nauczyciele i nauczycielki, którzy spełniają warunki i chcą aplikować na funkcję doradcy metodycznego;
- nauczyciele i nauczycielki konsultantów zatrudnieni w placówkach doskonalenia nauczycieli;
- nauczyciele i nauczyciele zainteresowani własnym rozwojem zawodowym.
Rezultaty projektu:
- Liczba nauczycieli, którzy objęci zostali wsparciem doradców metodycznych z wykorzystaniem nowych standardów pracy: 1 800
- Liczba doradców metodycznych przeszkolonych do wdrożenia nowych standardów pracy: 600
Czas trwania projektu: od 1 grudnia 2023 r. do 31 lipca 2027 r.
Numer projektu: FERS.01.04-IP.05-017/23
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.