Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego
Cel projektu
Przygotowanie systemowego wsparcia w zakresie wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego kadr systemu oświaty.
Główne zadania projektu:
1) Prace merytoryczne związane z doradztwem metodycznym:
- diagnoza aktualnego stanu doradztwa metodycznego, określenie kierunków dalszego rozwoju i przygotowanie rekomendacji do ewentualnych zmian w prawie;
- organizacja konferencji upowszechniającej wyniki badania dotyczącego stanu doradztwa metodycznego w Polsce. Zaangażowanie środowiska oświatowego do dyskusji nad możliwościami wsparcia i rozwoju grupy doradców metodycznych, a także wypracowania rekomendacji do standardów pracy doradcy metodycznego.
2) Opracowanie rekomendacji dla doradcy metodycznego oraz założeń dotyczących wykorzystania mentoringu i tutoringu w doradztwie metodycznym:
- opracowanie rekomendacji dla pracy doradcy metodycznego i nauczyciela konsultanta oraz założeń dotyczących wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli i nauczycielek,
- opracowanie programu szkoleń i materiałów szkoleniowych w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu z elementami coachingu w pracy zawodowej doradcy metodycznego.
3) Pilotaż i działania upowszechniające:
- przeprowadzenie wsparcia (szkolenia, konsultacje grupowe i indywidualne, sieci współpracy) dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów z zakresu wdrażania standardów pracy w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu;
- monitoring i ocena szkoleń prowadzonych przez trenerów i trenerki dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów;
- pilotażowe wdrożenie opracowanych rekomendacji pracy poprzez zastosowanie przez doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów (objętych ww. szkoleniami) metody tutoringu i mentoringu w pracy z nauczycielami i nauczycielkami w przedszkolach i szkołach;
- przeprowadzenie szkolenia wstępnego dla kandydatów na doradców metodycznych;
- organizacja konferencji upowszechniającej wnioski w zakresie wdrożenia standardów pracy doradcy metodycznego.
Grupy docelowe/adresaci projektu
Grupami docelowymi projektu są:
- nauczyciele i nauczycielki pełniący funkcję doradców metodycznych;
- nauczyciele i nauczycielki, którzy spełniają warunki i chcą aplikować na funkcję doradcy metodycznego;
- nauczyciele i nauczycielki konsultanci zatrudnieni w placówkach doskonalenia nauczycieli;
- nauczyciele i nauczyciele zainteresowani własnym rozwojem zawodowym.
Rezultaty projektu:
- Liczba nauczycieli, którzy objęci zostali wsparciem doradców metodycznych z wykorzystaniem nowych standardów pracy: 1 800
- Liczba doradców metodycznych przeszkolonych do wdrożenia nowych standardów pracy: 600
- Liczba przeszkolonych kandydatów na doradców metodycznych: 200
Czas trwania projektu: od 1 grudnia 2023 r. do 31 lipca 2027 r.
Numer projektu: FERS.01.04-IP.05-017/23
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.